جایگاه احزاب در برنامه های وزیر پیشنهادی به خوبی دیده نشده است

نماینده مهریز و بافق با بیان اینکه جایگاه احزاب در برنامه های وزیر پیشنهادی به خوبی دیده نشده است،گفت: احزاب ، تشکل‌های صنفی و کارگری باید در وزارت کشور مورد حمایت قرار گیرند .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمدرضا صباغیان بافقی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (2شهریور)مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشورگفت: امروز یکی از مشکلات اصلی جامعه ما اعتیاد است و مسئولیت اصلی مبارزه با این آفت خانمانسوز با وزارت کشور است.فقر، ناامنی، رواج طلاق، فساد، دزدی، کارتن‌خوابی ناشی از اعتیاد است به طوری که وقتی در میدان شوش تهران قدم می زنیم شاهدیم که در ملأ عام  مخدر شیشه مصرف می‌کنند ،کودکان 3 – 4 ساله در کنار پدران خود در خیابان می‌خوابند  ما نمایندگان مسئول این وضعیت هستیم ،حل این معضلات در برنامه وزیر کشور چه جایگاهی دارد؟

 

نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز به پست‌های انتصابی قدرتی می‌دهیم که در مقابل ما نمایندگان که در جایگاه وزرا قرار داریم، می ایستند ،استانداران آنقدر قدرت دارند که منتخبان مردم را نادیده می گیرند و فرمانداران که باید جایگاه یک ناظر را داشته باشند به قدرت مطلق تبدیل شده‌اند.

وی  با بیان اینکه در برنامه وزیر پیشنهادی  اشاره شده است که باید قدرت استانداران افزایش یابد،گفت: این به معنای بی‌توجهی به مردم است و شما می‌خواهید به این وضع ادامه دهید. این همان وضعیت خان و خانزادگی است، ما انقلاب نکردیم که این وضعیت ادامه پیدا کند. تداوم این وضعیت قدرت را از مردم می‌گیرد.

 

صباغیان بافقی با بیان اینکه جایگاه احزاب در برنامه های وزیر پیشنهادی به خوبی دیده نشده است، خاطر نشان کرد: احزاب ، تشکل‌های صنفی و کارگری باید در وزارت کشور مورد حمایت قرار گیرند اما در برنامه های ارائه شده جایی ندارد و کارگر از هیچ حمایت صنفی برخوردار نیست و حق اعتراض ندارد و فرهنگیان و کارگران پشتوانه‌ای ندارند و به اصناف بها داده نمی‌شود. حمایت از اصناف و تشکل‌ها، حمایت از کارگران است

کد خبر 1087950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha