بهره‌برداری از ۹۲۳ پروژه هفته دولت/ قطعه ششم راه آهن گیلان به پیشرفت ۹۰ درصدی رسید

زارع بهره‌برداری از ۹۲۳ پروژه هفته دولت در گیلان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: قطعه ششم راه آهن گیلان از مسیر رشت به بندر کاسپین به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (سه‌شنبه، 2 شهریور) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت و اسوه‌های خدمت صادقانه شهیدان باهنر و رجایی اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای بیان دستاوردها و تلاش خدمتگذاران به مردم است که قطعا در  سایه وحدت و انسجام و همدلی به ثمر می‌نشیند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال در گیلان 923 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: تعدادی از این پروژه‌ها امروز و مابقی در شش روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید از سویی برای تحقق این پروژه‌ها 2 هزار و 326 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

زارع سهم بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را در هفته دولت امسال تحقق 69 پروژه با اعتباری معادل هزار میلیارد تومان اعلام کرد و با تاکید براینکه به سبب اجرای این پروژه‌ها حدود 900 اشتغال مستقیم و دائم در استان ایجاد شده است افزود: در پنج ماه امسال 157 پروژه با اعتبار هزار و 724 میلیارد تومان در گیلان با حضور مقامات ملی و یا به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شده است.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ابراز داشت: ما همواره حسب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا همه برنامه‌ها را با حداقل حضور اجتماعات و به شکل نمادین برگزار کردیم و تنها تعدادی معدود پروژه‌ به شکل حضوری به بهره‌برداری می‌رسد.

 

استاندار گیلان شعار امسال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی برگرفته از نگاه هوشمندانه رهبر انقلاب در سال‌های اخیر بوده است و ما هم در گیلان تمام تلاش خود را برای عملیاتی شدن آن انجام دادیم.

 


* 500 واحد راکد و نیمه راکد در گیلان به چرخه تولید بازگشت

زارع با بیان اینکه امسال برای ایجاد واحدهای جدید و واحدهایی که راکد و نیمه راکد اقدامات خوبی در گیلان به انجام رسید گفت: از سال 98  تاکنون با همکاری دستگاه قضا و حمایت دستگاه‌های ملی بالغ بر 500 واحد راکد و نیمه راکد در گیلان به چرخه تولید وارد شدند و ده‌ها طرح دیگر نیز تا پایان سال به چرخه بر می‌گردند.


استاندار گیلان در ادامه روند ساخت راه آهن رشت - انزلی - آستارا را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه عظیم قابل توجه بوده به طوری‌که امروز قطعه شش آن از رشت به کاسپین 90 درصد و قطعه هفت آن 68 درصد پبشرفت فیزیکی دارد.


زارع با تاکید بر اینکه ساخت فازهای بعدی پروژه راه آهن گیلان با رفع موانع در آینده روند بهتری خواهد داشت یادآور شد: امیدواریم با پشتیبانی مالی دولت مردمی و با توجه به نگاه خوب رییس جمهور در  توسعه ارتباطات سیاسی و اقتصادی به ویژه روسیه و اوراسیا این پروژه هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

 

* پروژه آزاد راه قزوین - رشت به پیشرفت 70 درصدی رسید

استاندار گیلان روند ساخت باقیمانده پروژه رشت - قزوین را هم برشمرد و در پاسخ به این چه زمان این طرح زیر بار ترافیک می‌رود اذعان کرد: این پروژه حدود هشت کیلومتر است که بیشتر آن به ساخت تونل و پل اختصاص دارد از طرفی با تلاش های انجام شده و تامین مالی هم‌اینک  70 درصد پیشرفت داشته و در ماه‌های آتی به بهره برداری می‌رسد.


وی وجود 238 هزار هکتار زمین شالیکاری در گیلان، جایگاه استان به عنوان نخستین تولید کننده برنج از حیث کیفیت و دومین قطب تولید از حیث کمی را متذکر شد و تصریح کرد: 20 محصول مختلف از قبیل فندق، ابریشم، مرکبات، زیتون، چای و نظایر این‌ها در گیلان تولید می‌شود.

 

* هدفگذاری 720 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در گیلان

نماینده عالی دولت در استان گیلان توسعه صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی را هدفی که در استان دنبال می‌شود اعلام کرد و یادآور شد: برای امسال 720 میلیون دلار صادرات غیرنفتی را هدفگذاری کردیم و امیدواریم صادراتمان از برنامه بیشتر شود و بدون شک که جایگاه بندر آستارا، انزلی و کاسپین در این امر بسیار تعیین کننده است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای تامین منابع سرمایه‌گذاری و تولید نیاز به تقویت زیرساخت‌ها و منابع آبی داریم اظهار داشت: با احداث سدهای مخزنی و لاستیکی می‌توانیم هم در امر تامین منابع آب و هم تولید انرژی برق گام برداریم و در همین راستا چهار طرح فوق توزیع برق را در گیلان در دست انجام داریم.

 

* افزایش سهمیه واکسن گیلان همزمان با ورود محموله‌های جدید واکسن به داخل کشور

وی وضعیت کرونا در استان گیلان، روند اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و شتاب‌گیری روند واکسیناسیون را هم متذکر شد و افزود: در شرایط کنونی برای ما هم سخت و دشوار است که شاهد تعطیلی کسب و کارها و اصناف باشیم اما ناگزیر به انجام این کار هستیم.

 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در سه روز گذشته دیگر روند شیوع کرونا در استان افزایشی نبوده و تعداد مراجعه‌ کنندگان سرپایی و بستری شدگان کاهش داشته است عنوان کرد: تعداد بیماران بدحال هم کاهش پیدا کرده و امیدواریم سیر نزولی بیماری در گیلان همچنان ادامه پیدا کند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان هم‌اینک به زیر 50 سال سن رسیده افزود: در روزهای گذشته با کمبود واکسن و صف‌های طولانی مواجه بودیم که مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی به این امر ورود جدی‌تری داشته باشد تا معطلی‌ها برای تزریق واکسن کاهش پیدا کند.

 

زارع از افزایش سهمیه واکسن گیلان همزمان با وارد شدن محموله‌های جدید واکسن به داخل کشور خبر داد و ابراز داشت: گیلان بعد از تهران و البرز پرتراکم‌ترین استان کشور محسوب می‌شود بنابراین با پیگیری‌هایی که انجام دادیم در سطح ملی بهدما قول دادند سهم بیشتری واکسن برای گیلان در نظر بگیرند.

 

استاندار گیلان در پایان افزایش 200 تخت جدید به ظرفیت بیمارستان‌های استان را هم بخشی از تلاش‌های انجام گرفته چند وقت اخیر ذکر کرد و خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته شاهد زیباترین جلوه‌های نوع دوستی و اتحاد در استان گیلان بودیم و ارتش، سپاه و بسیج هم واقعا همکاری و مشارکت وسیعی داشتند.

کد خبر 1087990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha