۱۳۱ نفر از هنرمندان استان نشان هنری دریافت کرده‌اند

ناظمی گفت: ۱۳۱ نفر از هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان آذربایجان شرقی طی سال جاری نشان هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند

«سیدقاسم ناظمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: طی یک ماه گذشته کسب پنج عنوان نشان هنری توسط هنرمندان استان بارقه‌ امیدی در دل اهالی فرهنگ و هنر ایجاد کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: هنرمندان همچون سایر ایام در روزهای محدودیت‌های کرونایی نیز پای کار و التیام‌بخش آلام جامعه بوده‌اند و در این میان حضور اساتید کاربلد و متخصص و مجرب در رشته‌های هنری و فرهنگی مختلف به طرق مختلف چه در فضای مجازی و چه در جمع‌های محدود، عاملی برای پرورش استعداد هنری جوانان و به انجام و فرجام نیک رسیدن تولید آثار فاخرهنری و ادبی است.

ناظمی تصریح کرد:‌ اگرچه ایام دشوار کرونایی از جهات مختلف روح و روان حساس اصحاب فرهنگ و هنر را آزرده کرده اما فرهنگ و هنر در سطوح مختلف جامعه در جریان است و هنرمندان و شعرا و ادبا در هر کجا که نیاز بوده با خلق جریانهای فرهنگی و هنری تحمل این دشواری‌ها را برای مردمان دیار خود آسان‌تر کرده‌اند.

وی افزود: دریافت نشان درجه یک هنری در حوزه شعر و ادب توسط استاد حیدر عباسی باریشماز و استاد جمشید علیزاده که هر دو از وزنه‌های ادبیات این مرز و بوم هستند و کسب ‌نشان درجه یک هنری در حوزه موسیقی توسط هنرمند جوان رضا حسینی‌ بقانام، ‌همچنین کسب نشان درجه یک هنری توسط استاد محمدعلی جدیدالاسلام در حوزه هنر عکاسی و کسب نشان درجه دو هنری توسط استاد یونس نصیری در رشته خوشنویسی؛ همه نشان از پویایی هنر و ادب در حوزه‌های مختلف و عزم و اهتمام همه‌ی هنرمندان استان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار امیدواری کرد هنرمندان و اهالی فرهنگ علیرغم دغدغه‌ها و مشکلات فرارو، همچنان علم تولید آثار فاخر هنری و ادبی را چون همیشه بر دوش داشته باشند.

به گفته وی طی سال های گذشته 126 نفر از هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان نشان هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند که این رقم طی یک ماه گذشته با کسب پنج نشان هنری به 131 عنوان افزایش یافته است.

کد خبر 1088010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha