بیش از ۶۰ درصد مردم قم باید واکسینه شوند

دکتر قدیر با بیان اینکه مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا به مراکز درمانی باعث افزایش مرگ و میر می‌شود، گفت: بیش از ۶۰ درصد مردم قم باید واکسینه شوند تا نسبت مرگ‌ومیر کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدرضا قدیر»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه حدود هزار بیمار بستری در مراکز درمانی قم داریم، عنوان کرد: علت فوتی‌های زیاد در استان قم، مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا شده به مرکز درمانی است و رفتار مردم در مواجهه با ویروس کرونا باید تغییر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به لزوم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشت، اظهار داشت: در حال حاضر چیزی به نام ابتلای فرد به کرونا وجود ندارد و یک نفر می‌تواند یک خانواده یا یک جامعه را درگیر می‌کند.

قدیر بابیان اینکه روزانه 10 تا 13 هزار نفر در استان قم واکسیناسیون می‌شوند، گفت: اثرات واکسیناسیون در جامعه ملموس است و اکثر افرادی که در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند، واکسینه نشدند.

وی بابیان اینکه روزانه بیش از هزار و 200 بستری موقت در استان قم داریم، گفت: بیمارستان‌های قم در حال حاضر تکمیل هستند و درخواست راه‌اندازی بیمارستان تنفسی به ارتش را داده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد مردم قم باید واکسینه شوند تا نسبت مرگ‌ومیر کاهش یابد، تاکنون 343 هزار و 719 نفر در قم واکسن کرونا تزریق کردند.

 

کد خبر 1088045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha