ادارات و نهادها در خط مقدم دعوت به مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی باشند

ولیپور از عموم مردم به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت فردی و خانوادگی دعوت کرد و گفت: همه نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پای کار باشند و در تبلیغ و اطلاع رسانی این جشنواره تلاش کنند.

«آرزو ولیپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، با اشاره به آغاز یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان بیان کرد: تاکنون مشارکت خوبی توسط هم استانی‌ها و کتاب دوستان عزیز در این جشنواره داشته‌ایم و انتظار می رود در هفته های آینده نیز بهتر شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با ابراز خرسندی از استقبال گسترده هم‌استانی‌ها از جشنواره کتابخوانی رضوی در دهمین دوره برگزاری این جشنواره، گفت: آمار ارائه شده از رشد چشمگیر شرکت‌کنندگان نشان دهنده ظرفیت‌های عظیم در این عرصه است، پس برای بهره‌مندی از آن باید بیش از پیش تلاش کنیم.

 

ولیپور با بیان اینکه تبلیغ جشنواره کتابخوانی رضوی بر عهده همه ادارات و نهادها است، تصریح کرد: استان مازندران در جشنواره های گذشته نشان داده است ظرفیت پیشتازی را دارد و نیاز است همه نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پای کار باشند و در تبلیغ و اطلاع رسانی این جشنواره تلاش کنند.

 

این مسئول فرهنگی استان با اشاره به مهم‌ترین اهداف این‌ جشنواره، ادامه داد: این جشنواره در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به ویژگی این دوره، متذکر شد: در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته‌های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه کتابخوانی چهارگزینه‌ای و داستانک‌نویسی، رشته‌های شعرسرایی، پویش برای امام زمانم، قصه‌گویی و تولید آثار هنری اضافه شده است.

 

ولیپور با اعلام اینکه این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» با توجه به شیوع بیماری کرونا در بستر الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا اول آبان ماه ۱۴۰۰ با مطالعه منابع معرفی شده، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir و اپلیکیشن موبایلی در جشنواره شرکت کرده و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در بخش دیگری با اشاره به اینکه هفته دولت یادآور فداکاری‏‌های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان رجایی و باهنر است، تصریح کرد: امسال همزمان شدن هفته دولت با ایام ماه محرم و آغاز به کار دولت سیزدهم را باید به فال نیک گرفت چرا که خدمت به خلق خدا از جهاد در راه حق علیه باطل کمتر نیست.

 

این مسئول ادامه داد: در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است، تمام مسئولان و مدیران باید با تأسی از ویژگی‌های والای اخلاقی و رفتاری شهدای دولت، آنان را الگوی همیشگی خود قرار داده و در راستای تحقق شعار امسال گام برداشته و زمینه های رشد و پیشرفت روزافزون کشور را در حیطه‌های مختلف فراهم آورند.

 

ولیپور گفت: خدمت در جهت آگاهی بخشی جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی، خدمتی ارزشمند است که در همین راستا و با هدف اشاعه فرهنگ کتاب وکتابخوانی، همزمان با روز کارمند نشست کتابخوان ویژه کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران برگزار می شود.

 

کد خبر 1088154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha