۳ موقوفه جدید در شهرستان بشرویه به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: در دهه اول ماه محرم سه موقوفه جدید با نیت عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در دهه فاطمیه در بشرویه به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «محمود قیصری» امروز (3 شهریور) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه بشرویه همزمان با آغاز ماه محرم برنامه ها و رویکردهای مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با اشاره به برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» گفت: این طرح همزمان با آغاز ماه محرم در سه بقعه متبرکه شامل امامزاده محمدبن اسحاق روستای کرند، بی بی نجمه خاتون روستای مجد ومحمدبن اصغر روستای هوگند این شهرستان برگزار شد.

 

وی به بحث اطعام عزاداران حسینی اشاره کرد و افزود: در این راستا 800 پُرس غذای گرم با اعتباری بالغ بر 120 میلیون از محل درآمد موقوفات مرتبط طی دهه اول ماه محرم بین عزارادان حسینی به صورت بیرون بر توزیع شد.

 

قیصری در ادامه بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دهه اول ماه محرم امسال بحث توزیع سه هزار و 200 بطری آب معدنی به ارزش 35 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات مرتبط این شهرستان در دستور کار قرار گرفته بود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با بیان اینکه ۲۳ موقوفه با نیت ماه محرم در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: قدیمی ترین موقوفه این شهرستان موقوفه امیرحسن خان عرب خزیمه است که در سال۱۲۱۸ هجری قمری وقف شده است و درآمد سالیانه آن تقریبا ۲۵۰ میلیون تومان است.

 

وی در پایان با اشاره به ثبت سه وقف جدید در دهه اول ماه محرم در این شهرستان عنوان داشت: این موقوفات با نیت عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در دهه فاطمیه به ثبت رسیده است و هر کدام شامل ۵۶ دقیقه آب و اراضی از مزرعه و قنات دورگ است.

کد خبر 1088191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha