فعالیت های دینی و اجتماعی و کمک های مومنانه از جمله ملاک های انتخاب مساجد شاخص است

حجت الاسلام دیلم گفت: ملاک انتخاب مساجد شاخص اهل سنت، فعالیت های دینی، مذهبی، اجتماعی، مواسات و کمک های مومنانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» امروز در مراسم تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان که به صورت محدود حضوری و مجازی برگزار شد، گفت: همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت استان که امسال شاهد برگزاری هفتمین دوره آن هستیم، یکی از ابتکارات معاونت فرهنگی مرکز اسلامی گلستان بود که الحمدالله به عنوان الگویی برای کشور و دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت قرار گرفته است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان مباحث فرهنگی، اقامه 5 نوبت نماز، حضور موثر روحانی مسجد، داشتن کرسی سیره رسول الله، تفسیر و سخنرانی در مسجد، فعالیت مجموعه کانون های فرهنگی مساجد، پایگاه بسیج، مباحث قرآنی و دارالقرآن ها و ارتباط با مجموعه شهرستان و مرکز اسلامی گلستان را از جمله مواردی عنوان کرد که برای انتخاب مساجد شاخص ملاک قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به ابتکار جدید معاونت فرهنگی مرکز اسلامی گلستان در این دوره گفت: در این دوره در کنار تجلیل از مساجد شاخص به موضوعات پژوهشی هم توجه شده است و در این زمینه مقاله های برتر در زمینه مساجد تراز انقلاب و نظام و اینکه مسجد تراز انقلاب و نظام باید دارای چه خصوصیاتی باشد، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام دیلم با ذکر این مطلب که مسجد محل عبادت مردم و حل و فصل امورات اجتماعی است و باید مجدد برگردد به جایگاه اصلی خود، افزود: پیامبر اکرم (ص) سعی می کرد استفاده لازم را از مسجد ببرد و در تمام امورات خود اعم از فضا گرفته تا امورات جنگ، مشورت گیری با مردم و همه موضوعات در مسجد رقم می خورد.

 

وی با بیان اینکه، امروز باید مسجدی داشته باشیم که همه ارکان آن به بهترین نحو به وظیفه خود عمل کنند، تصریح کرد: لازم است امام جماعت مسجد، هیئت امنا، خادم مسجد و همچنین مردم و مدعوینی که به مسجد می آیند، همه و همه به وظیفه خودشان به بهترین نحو عمل کنند تا باعث جذابیت بیشتر مسجد شوند.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه، قسمی از جذابیت مسجد جذابیت ظاهری و ساخت و ساز و نمای آن است، گفت: طبق فرمایش قرآن کریم در کنار رسیدگی به جذابیت ظاهری مسجد باید به جذابیت معنوی آن نیز توجه و رسیدگی شود و این مهم با حضور و اجرای برنامه های جذاب است که می توانیم بر کارکرد و کاربرد آن بیافزایم تا باعث جذابیت بیشتر مساجد شویم.

 

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه، امام جماعت مسجد با سعه صدر و علمیت خود مجموعه های فرهنگی مسجد را گردهم بیاورد تا اتفاقات خوبی رقم بخورد، افزود: باید با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی، قرآنی، عقیدتی و زیباسازی اطراف مسجد با گل کاری و فضای سبز،  همه افراد جامعه حتی کودکان را نیز به سمت مسجد سوق دهیم.

 

وی با اشاره به نامگذاری روز مساجد نیز گفت: اسرائیل و دشمنان اسلام عناد خود را با به آتش کشیدن مسجد الاقصی به همه دنیا نشان دادند و طی محکومیت آن واقعه روز مساجد نامگذاری شده است.

 

حجت الاسلام دیلم گفت: در این خصوص ما برنامه های اسرائیل و دخالت در امور مسلمین و اینکه خود را نژاد برتر می داند را محکوم می کنیم.

کد خبر 1088360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha