با تعطیلی خودسرانه ۳۰ واحد نانوایی برخورد شد

آهنی گفت: در مرداد ماه سال جاری، ۳۰ واحد نانوایی که به صورت خودسرانه نانوایی خود را تعطیل کرده بودند، برخورد شد.

«محسن آهنی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: در مرداد ماه سال جاری از ۵۲۰ واحد نانوایی بازرسی شد.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا با بیان‌ اینکه در قالب این بازرسی‌ها، با تعطیلی خودسرانه ۳۰ واحد نانوایی برخورد شد، افزود: واحدهای متخلف پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی آستارا معرفی شدند که جریمه‌هایی برای آنان در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح‌کرد: در تیرماه سال جاری نیز ۱۸ واحد نانوایی که اقدام به تعطیلی خودسرانه نانوایی‌های خود کرده بودند پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

آهنی با اشاره به اينكه واحدهای نانوايی مجاز به تعطيلی بيش از ۲ روز در ماه نيستند، گفت: اگر هر نانوايی بدون اطلاع قبلی و به صورت خودسرانه و خارج از ۲ روز تعيين شده نسبت به تعطيلی واحدصنفی خود اقدام كند، ضمن برخورد قانونی بر اساس مصوبه کار گروه فرعی آرد و نان استان گیلان از سهميه آرد آنها بار اول ۵ درصد و در صورت تکرار ۲۰ درصد تا شش ماه  كسر می‌شود.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا با بیان‌اینکه نانوایان در بحث پخت و پز کیفیت و کمیت نان را مد ظر قرار دهند، افزود: نانوایان ساعات کار ابلاغ شده را رعایت و زودتر از آن نانوایی را نبندند علاوه بر آن پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

 

آهنی خاطرنشان‌ کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف نظير كم‌فروشی، گران‌فروشی و يا تعطيلی خارج از برنامه از سوی نانوايان مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

کد خبر 1088369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha