تجهیز به سواد تقریبی برای رسیدن به تمدن اسلامی ضروری است

بیارجمندی گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید خود را به سواد تقریب مجهز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسن بیارجمندی» عصر امروز (چهارشنبه 3 شهریور) در مراسم معارفه مسئول مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: 40 سالی از عمر با برکت انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم که ویژگی خاص آن ارتباطات موثر و کارای بین علمای اهل سنت و تشیع است.

 

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی سواد تقریب مبتنی بر مبانی اصیل اسلامی در گوشت و جان این علمای بزرگ شیعه و سنی در کشور نشسته است.

 

بیارجمندی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب با نسل جدیدی رو به رو هستیم که دارای سواد مطلوب در حوزه تقریب نیست و فلذا فضای علمی و دانشی تقریب باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: ما مدیرانی که مسئولیت هایی در حوزه علمی و دانشی داریم نباید کوتاهی و قصور کنیم، با تاسیس مرکز فرهنگی تبلیعی ادیان و مذاهب اسلامی می توانیم در این مسیر گام برداریم.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: امید داریم که با این سواد تقریب در گام دوم انقلاب اسلامی رو به افق ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای ظهور حرکت کنیم.

 

بیارجمندی ابرازداشت: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید خود را به سواد تقریب مجهز کنیم و باید اقدامات ما در استان گلستان الگویی برای کشور شود.

 

وی متذکر شد: نباید نگاه تقریبی در مسائل فقهی و کلامی متوقف شود و باید نگاه تقریبی به مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و غیره کشانده شود.

کد خبر 1088382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha