اعلام ویژه برنامه های سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر/ موزه شهید باهنر باید معرفی شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در هفته دولت برای گرامیداشت هر دو شهید فعالیت هایی انجام می شود اما با توجه به کرمانی بودن شهید باهنر، کار برای ایشان ویژه تر انجام می شود.

حسین انجم شعاع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به ویژه به دولت جدید؛ دو شهید یاد شده را پرورش یافته راستین مکتب اسلام و امام حسین خواند که اسلام ناب محمدی را در گفتار و رفتار نشان دادند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان مبارزات این دو شهید، سختی ها و تحمل شکنجه و زندان در قبل از انقلاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: دولت شهید رجایی گرچه دو ماه بیشتر به طول نیانجامید اما نشان داد دولتی مردمی و در فکر محرومین و مستضعفین است.

 

وی ساده زیستی را ویژگی دیگر این شهیدان دانست و در همین باره بیان کرد: نقل است شهید باهنر در دوره وزارت خود وقتی برای بازدید اداره ای می رفت شب را بدون هیچ امکاناتی در همان اداره و یا نمازخانه آن می خوابید و می گفت همین عبا و عمامه برای من کافی است.

 

انجم شعاع خدمت بی منت، کار جهادی، مسئولیت پذیری و... دو شهید را را برای آحاد جامعه به ویژه دولتمردان الگو دانست و اظهار کرد: در هفته دولت برای گرامیداشت هر دو شهید فعالیت هایی انجام می شود اما با توجه به کرمانی بودن شهید باهنر، کار برای ایشان ویژه تر انجام می شود.

 

وی ادامه داد: شهید باهنر از شخصیت های متفکر و اندیشمندی است که کتب درسی قبل از انقلاب را تدوین می کرد که البته صرفاً تدوین کتب نبود بلکه ایشان دغدغه نشر افکار اسلامی در جامعه به ویژه برای جوانان را داشت و ما نیز از سال گذشته برای ترویج و نشر افکار این شهید جشنواره «خورشید کویر» را در بخش های مختلف برنامه ریزی کردیم.

 

این مسئول افزود: جشنواره مذکور سال گذشته با هزینه یکصد میلیون تومان و استقبال ۱۰ هزار نفر شرکت کننده برگزار شد امسال اما با وجود برگزاری چندین نشست با دستگاه های مختلف و تلاش و پیگیری موفق به تأمین اعتبار لازم برای برگزاری آن نشدیم و شاید علت، جابجایی دولت بود که انگیزه چندانی برای این امر از سوی برخی دستگاه ها وجود نداشت.

 

وی اظهار کرد: اما طبق هماهنگی با دستگاه ها مسابقه کتابخوانی از کتاب خاطرات شهید باهنر به قلم برادر ایشان و با عنوان «مردی که هرگز خستگی را ملاقات نکرد» در حال برگزاری است و علاوه بر این، مراسم بزرگداشت شهید باهنر دوشنبه هفته آینده در موزه شهید باهنر و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.

 

انجم شعاع برگزاری این نشست را که با مجوز ستاداستانی مدیریت کرونا و دعوتِ محدود از مدیران و رسانه ها است؛ منجر به معرفی موزه شهید باهنر هم دانست که چندین سال افتتاح شده اما آنگونه که باید معرفی نشده است.

 

وی فضاسازی و تبلیغات میدانی با تأکید بر معرفی افکار شهید باهنر، ساخت کلیپ و تیزر برای انتشار در فضای مجازی، ارسالِ پیامکی جملات شهید باهنر در سه روز منتهی به سالگرد شهادت ایشان، برگزاری برنامه های مختلف توسط ادارات را از جمله برنامه های سالگرد شهیدان رجایی و باهنر در کرمان اعلام کرد.

کد خبر 1088424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha