شهروندان از شستن فرش و پشم در رودخانه اجتناب کنند

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: به شهروندان توصیه می شود از شستن هرگونه پشم، فرش، دام و دفع پساب خانگی در رودخانه اجتناب کنند.

اسحاق خسروپناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و پایین بودن حجم آب رودخانه که برخی اقدام به شستن فرش و غیره در رودخانه کرده بودند شرایط برای رشد جلبک ها فراهم شده بود که این امر در کیفیت، طعم و بوی آب تاثیرگذار بود که جهت بهداشت وسلامت اقدامات لازم صورت گرفت.

 

 

مدیر امور منابع آب شیروان عنوان کرد: به دلیل رشد فزآینده جلبک ها در حوزه میانی، آب سد بارزو شیروان از مدار مصرف شرب خارج شد.

 

 

خسروپناه خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده جلبک ها آب با دبی ۳ مترمکعب به مدت چندین ساعت باز بود تا پایشی در رودخانه اتفاق افتد که تاکنون طی چندین مرحله با کمک نیروها  و آب، جلبک وارد شده به تاسیسات خارج شده است.

 

 

وی با بیان اینکه اینک حجم آب سد بارزو شیروان کم تر از ۲۰ میلیون مترمکعب است؛ اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی های امسال در مقایسه با سال گذشته، پایین بودن حجم آب رودخانه ها و تامین آب شهر و چندین روستای بخش سرحد به شهروندان توصیه می شود از شستن هرگونه پشم، فرش، دام و دفع پساب خانگی در رودخانه اجتناب کنند.

 

 

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان هم گفت: اینک آب شرب  مورد نیاز شهرهای شیروان و از طریق چاه ها تامین می شود.

 

 

شهرام رمضانی اظهار کرد: ورودی آب شهر ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است اما مصرف آب ۳۶۰ لیتر بر ثانیه است که از شهروندان انتظار می رود صرفه جویی بیشتری داشته باشند تا با قطعی و افت فشار آب مواجه نشویم.

 

 

 

سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

 

 

این سد در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

 

 

سد بارزو در ۴۰ کیلومتری شمال شهر شیروان قرار دارد.

 

کد خبر 1088431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha