شورایاری ها مرتفع کننده بسیاری از مشکلات و مسائل محلات هستند

اوسط شورایاری ها را بازوان مشورتی شورای اسلامی شهر برشمرد و گفت: شورایاری ها مرتفع کننده بسیاری از مشکلات و مسائل محلات هستند.

«داود اوسط» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در راستای سلسله نشست های مشورتی برای ایجاد شورایارها در محلات و شهرک ها، شورای اسلامی شهر جهرم دومین نشست تخصصی خود را در شهرک «شهید سحرخیز» برگزار کرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر جهرم افزود: این جلسه که در محل مسجد شهرک شهید سحرخیز و با حضور تعدادی از دلسوزان و دغدغه مندان شهرک برگزار شد، مشکلات و مسائل مربوط به این منطقه از جهرم مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: مسائل مربوط به دفع آب های سطحی، عدم وجود روشنایی کافی برای معابر، معضل سگ های ولگرد، عدم وجود زیرساخت های مخابراتی در برخی نقاط شهرک و نیز املاک فاقد پروانه از جمله مشکلات این شهرک است.

 

اوسط ادامه داد: در حاشیه این جلسه نیز به صاحبان املاک فاقد پروانه این وعده داده شد که در صورت مراجعه به شهرداری و اقدام برای کسب پروانه نهایت همکاری با آنان انجام می گیرد.

 

وی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد شورایاری ها در محلات مختلف جهرم به منظور کمک به رفع مشکلات مناطق، اظهار کرد: شورایاری ها بازوان مشورتی شورای اسلامی شهرم جهرم می شوند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر جهرم شناسایی مشکلات، ارائه طرح و تلاش برای ایجاد محیطی سالم از نظر زیست‌ محیطی در همان محلات و شهر را از ویژگی های شورایاری ها عنوان کرد و گفت: شورایاران امینان محلی بوده که رابط بین مردم و مسئولین شهری هستند.

 

اوسط شکل گیری روابط اجتماعی، ایجاد اعتماد، ایجاد حس شهروندی و از همه مهمتر به‌ وجود آوردن سرمایه اجتماعی را از اهداف تشکیل شورایاری‌ ها برشمرد و خاطرنشان کرد: از مهمترین اهداف تشکیل شورایاری‌ها، استفاده از تجربه و تخصص شهروندان هر محله و واگذاری اداره امور محلات به خود مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه شهروندان چه به عنوان شورایار و چه به عنوان شهروندان عادی مسئولیت ها و وظایف متقابلی نسبت به هم ایفا می‌ کنند، تصریح کرد: مسئولیت متقابل ساکنان محله در قبال شورایاری‌ ها می‌ توان به همکاری با اعضای شورایاری‌ ها به عنوان نمایندگان منتخب محله، کمک در معرفی و شناسایی و تعریف و تثبیت جایگاه شورایاری در محله، همفکری و مشاوره به اعضای شورایاری، مشارکت و همکاری در اجرای برنامه‌ ها و فعالیت‌ های تدارک دیده شده توسط شورایاری‌ ها، کمک در اطلاع رسانی طرح‌ ها و برنامه‌ ها و فعالیت‌ ها، کمک در تشکیل کارگروه‌ های محله‌ ای، کمک در ارائه آمار و ارقام و اطلاعات محله‌ ای در کمبود‌ها و قوت‌ ها اشاره کرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر جهرم همچنین از وظایف متقابل شورایاران در قبال ساکنان محله می‌توان به انتقاد پذیری و توجه به دیدگاه‌ ها و نظرات مطرح شده از سوی ساکنان محله، مشارکت دادن ساکنان در نیاز سنجی و تصمیم سازی، پایبندی به اطلاع رسانی و پاسخگویی به مردم، پایبندی به پذیرش و استفاده از مشارکت فعال و آگاهانه شهروندان محله، پذیرش نظارت محلی، داشتن ارتباط مستمر و سازنده با مردم، پیگیری منافع عام محله به جای منافع فردی خاص یا گروهی خاص و... عنوان کرد.

 

 

کد خبر 1088484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha