۱۵ دستگاه اجرایی برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند

همزمان با هفته دولت ۱۵ دستگاه برتر در بیست و چهارمین جشنواره استانی شهید رجایی و با حضور استاندار خراسان جنوبی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی امروز (۴ شهریور) با حضور استاندار خراسان جنوبی و مسوئلان استان در بیرجند برگزار و براساس ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۹، از ۱۵دستگاه به عنوان حوزه‌های برتر تجلیل شد.

 

«مجید پورعیسی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی و دبیر جشنواره شهید رجایی استان در این آیین گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌­های اجرایی در اجرای مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، هرساله توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در قالب شاخص‌های عمومی و اختصاصی انجام می­‌شود.

 

وی ادامه داد: به طور معمول در طول سال تمامی دستگاه‌ها خودارزیابی دارند اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بررسی شاخص‌ها این ارزیابی را انجام می دهد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیا اینکه برخی دستگاه‌ها در ارزیابی سالانه نمره خوبی کسب نکردند، افزود: اما همان دستگاه‌ها با اقدامات اصلاحی در سال بعد خوش درخشید و مشکلات رفع شد.

 

پورعیسی بیان کرد: عملکرد ۵۱ دستگاه اجرایی در قالب شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی شده و در گروه‌های پنجگانه «آموزشی، پژوهشی و فرهنگی»، «عمومی و قضایی»، «سلامت و رفاه اجتماعی»، «تولیدی و خدماتی»، «زیربنایی و توسعه زیرساخت» تقسیم و از یک دستگاه در هر گروه تجلیل می شود.

 

به گفته وی با ارزیابی‌های صورت گرفته یک بدنه مدیریتی منسجم در قالب سرمایه اجتماعی در استان وجود دارد که امیدواریم ارتقا یابد تا در حوزه پیشرفت و توسعه به متوسط کشوری برسیم زیرا یکی از حسن‌ها در خراسان جنوبی این است که کارها به روال جلو ‌می‌رود.

 

گفتنی است؛ مدیران ۱۰ دستگاه اجرایی برتر استان در سال ۹۹ شامل ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت توزیع نیروی برق، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل امور مالیاتی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل راه و ‌شهرسازی و شرکت گاز خراسان جنوبی تجلیل شدند.

 

همچنین اداره کل اطلاعات، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم به عنوان دستگاه‌های برتر هفته دولت امسال معرفی شدند.

کد خبر 1088496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha