آئین هفتمین روز شهادت شهدای کربلا در کانون های مساجد استان برگزار شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: آئین هفتمین روز شهادت شهدای کربلا به همت فعالان کانون ها استان در مساجد برگزار شد.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: آئین هفتمین روز شهادت شهدای کربلا به همت فعالان کانون ها استان در مساجد برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: این مراسم معنوی با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین قیام امام حسین (ع) و یارانش با حضور عموم مردم برپا شد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری در مناطق مختلف استان برگزار شد.

 

سقاء افزود: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به پیروی از راه شهدای کربلا در بین نوجوانان و جوانان امروز یک وظیفه همگانی که امیدواریم این برنامه های فرهنگی بتواند در راستای ترویج این فرهنگ کمک کند.

 

وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت بر گرفته از پیروی از نهضت عاشورا و پیروی از امام حسین (ع) و یارانش باوفایش است و باید این فرهنگ برای همیشه تاریخ در این کشور سرآمد باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: فعالان کانون های مساجد پیشگامان و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت هستند و در برپایی آئین های سوگواری شهدای کربلا پیشقدم هستند.

 

سقاء خاطر نشان کرد: البته بسیاری از فعالیت های فرهنگی فعالان کانون های مساجد ویژه ماه محرم به دلیل شیوع بیماری کرونا از طریق فضای مجازی پیگیری می شود.

 

کد خبر 1088524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha