آمار افزایشی بیماران کرونایی در لرستان/رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مورد تاکید است

واکسیناسیون عمومی در کنار پیشگیری،‌ عامل مؤثری در خلاص شدن زودتر از ویروس کرونا است، که انتظار می رود با همت مسئولان و سرعت بخشیدن به طرح واکسیناسیون عمومی هرچه زودتر زمینه واکسیناسیون عموم فراهم شود.

خبرگزاری شبستان _ خرم آباد،کرونا ویروس بحرانی جهانی که این روزها مج پنجم خود را در کشورایران اسلامی طی می کند.

 

با هر موج این ویرس منحوس دنیا شاهد جهش های باور نکردنی از این ویروس ناشناخته است و این روزها کرونا دلتا با رفتار متفاومت از دیگر موج های این  بیماری رواج دارد.

 

این روزها خانواده ها با این بیماری دست  پنجه نرم می کنند و کم توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی روزانه افراد بیشتری را گرفتار این دام می کند.

 

آمار فوت شدندگان در کشور روزانه بین 600 تا 700 نفر گزارش می شود و در این میان  متاسفانه روزانه شاهد بازارهای شلوغ، صف های طولانی برای تهیه مواد غذایی ومهمانی های خانوادگی و مجالس جشن ازدواج ومجالس ختم مختلف هستیم.

 

روند طولانی این بیماری موجب شده است که بسیاری از مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کم توجه شوند و به رغم گرفتاری روزانه جمع زیادی به این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی مورد مغفول مانده است.

 

این در حالی است که رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونامورد تاکید است و همچنان موثرترین راهکار برای مقابله با بیماری کرونا از هر نوع، رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

واکسیناسیون عمومی در کنار پیشگیری،‌ عامل مؤثری در خلاص شدن زودتر از ویروس کرونا است، که انتظار می رود با همت مسئولان و سرعت بخشیدن به طرح واکسیناسیون عمومی هرچه زودتر زمینه واکسیناسیون عموم فراهم شود.

 

 واکسن می‌تواند شرایط را مقداری بهتر کند و در حفظ جان مردم و قطع زنجیره بیماری مؤثر باشد.

 

طبق آخرم آمار اعلام شده توسط معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ویروس منحوس کرونا  تاکنون جان بیش از ۲ هزار و 176 نفر از مردم استان را گرفته است  این آمار باید آژیر خطر تلقی شود.

 

قربانی شدن روزانه بیش از 10 نفر در استان لرستان و حدود 700 هموطن به دلیل ابتلا به بیماری کرونا نمی تواند خبری عادی و روز مره تلقی شود و در واقع نشان می دهد نفس مردم به شماره افتاده است.

 

آمار مبتلایان به کرونا  در استان لرستان تاکنن طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان 159هزار و 945 مورد است که نشان دهند این واقعیت است روزانه بیش از یک هزار  200 نفر در دام این بیماری گرفتار می شوند.

 

تکمیل بیمارستان های لرستان دیگر مشکل این روزهای بیماران کرونایی در استان لرستان است.

 

ظرفیت تخت های بیمارستانی تکمیل شده است و بیماران روی صندلی های همراه در اتاق بیماران دیگر و یا سالن ها و راهروها روی صندلی و برانکارد تخت مراقبت و درمان بستری می شوند.

 

رعایت پروتکل های بهداشتی مهم گام در مدیریت کروناست

 

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد اخیرا در سخنانی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش بیمارستان ها تکمیل است، افزود:هم اکنون ظرفیت بیمارستان برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شده است.

 

وی افزود: همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی مهم ترین گام در مدیریت بحران کروناست.

 

ظرفیت بیمارستان های لرستان تکمیل شده است

 

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز اظهارداشت: در کل استان هزار و347 بیمار کرونایی بستری شده‌اند افزود: جمعی از بیماران هم به صورت سرپایی در حال مداوا هستند یعنی روزی 6 ساعت مراجعه و دارو دریافت می‌کنند.

 

فرهادی افزود: هم اکنون ظرفیت تمامی بیمارستان‌های مرکز استان و برخی شهرستان‌ها تکمیل است یعنی حتی بیمارستان خصوصی و ارتش را زیر بار آورده‌ایم تا بتوانیم به بیماران کمک کنیم ولی اگر وضعیت اینطور ادامه پیدا کند به طور یقین با مشکل مواجه می‌شویم.

 

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: متاسفانه از نظر وضعیت ابتلا اکنون در لرستان در بدترین وضعیت شیوع کرونا هستیم و علی‌رغم هشدارهایی که طی هفته‌ها داریم به مردم می‌دهیم اکنون شاهد این وضعیت هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تکمیل شدن ظرفیت اورژانس بیمارستان ها از مردم تقاضا می شود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه جدی داشته باشند.

 

فرهادی ادامه داد: میزان سرایت و شیوع بیماری کرونا در موج پنجم بسیار بالاست و لازم است مردم بیتشتر نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری داشته باشند.

 

آمار مبتلایان به کرونا  در لرستان به مرز 160هزار مورد رسیده است

 

مریم کوشکی امروز(4 شهریور) در سخنانی اظهارداشت: تاکنون در مجموع476هزار و 266 نمونه به آزمایشگاه‌ها ارسال شده است که جواب 468 هزار و14 نمونه داده شده است.

 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: از آمار فوق 308 هزار و 95 نمونه منفی اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته هزار و206 مبتلای جدید به کرونا در لرستان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان به کرونا به 159هزار و 945 مورد رسیده است.

 

کوشکی بیان داشت: طی 24 ساعت گذشته 13فوتی جدید کرونایی در استان ثبت شده است و امار فوتی ها نیز به ۲ هزار و 176 نفر رسیده است.

 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان تعداد بستری‌های مثبت و مشکوک به کرونا در استان را یک هزار و 374 مورد عنوان کرد.

 

بسیاری از بیماران خدمات درمانی سرپایی دریافت و درمنازل خود تحت مراقبت هستند، لازم است مردم نسبت به بیماری کرونا بیشتر هوشیار باشند و رعایت پروتکل های بهداشتی را در سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 

کد خبر 1088531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha