جوانان مسجدی یاریگران روزهای سخت کرونایی/ اعضای کانون های مساجد همچنان در میدان مقابله با کرونا قرار دارند

جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد همچنان در میدان مبارزه با کرونا، یاری رسان بیماران و نیازمندان هستند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد،  مساجد در طول تاریخ  محل انس با پروردگار و آرامش و احیای معنوی محسوب می‌شوند و این مراکز معنوی  از صدر اسلام تاکنون همواره محل شکل گیری اتفاقات مهمی در تاریخ بوده است.

 

مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس محور و پایگاه فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و... بوده است، با راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد، مساجد به محل اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری تبدیل شد  تلاش شد با اجرای برنامه های فرهنگی هنری ضمن جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و مقابله با توطئه های دشمنان در راستای احیای کارکردهای مساجد اقدام شود.

 

جوانان عضوکانون های فرهنگی هنری مساجد از زمان شیوع بیماری کرونا داوطلبان در میدان مبارزه با کرونا قرار گرفتند و یاری رسان بیماران، محرومان  نیازمندان و کادر بهداشت و درمان شدند.

 

در ماه های نخست که کاسبان ازبحران ناشی از بیماری کرونا هم برای ثروت اندوزی استفاده  کردند و کشور با بحران کمبود ماسک مواجه شد، به همت بجه های مسجد، مساجد اعم ازکانون های فرهنگی هنری، پایگاه های مقاومت بسیج، حسینه ها و منازل برخی از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به کارگاه های تولید ماسک تبدیل شد و ماسک های تولیدی به صورت رایگان در اختیار مردم بویژه محرومان و مراکز درمانی قرار گرفت.

 

مشارکت در ضدعفونی اماکن عمومی و کمک رسانی به کادر بهداشت و درمان در یاری رساندن به مردم از دیگر اقدامات داوطلبانه بچه های مسجد  کانون های فرهنگی هنری مساجد بود.

 

در پی رهنمود های رهبر معظم انقلاب در خصوص رزمایش کمک های مومنانه، بچه های مسجد در لبیک به ندای رهبری به میدان آمده و با جمع آوری کمک های مردمی و جلب مشارکت خیرین در دستگیری از نیازمندان پیشگام شدند.

 

در گام نخست رزمایش کمک های مومنانه بانک اطلاعاتی از مردم نیازمند و بیماران محلات توسط مساجد و فعالان مسجدی تهیه شد و کمک های مومنانه به صورت ماهانه و مناسبتی در بین نیازمندان توزیع می شود.

 

کانون فرهنگی هنری کمیل شهرستان بروجرد از کانون های فرهنگی هنری فعال در زمینه های فعالیت خود و بحران کرونا محسوب می شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری کمیل برووجرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: فعالان این کانون که اعضای موکب مردمی جوانان بروجرد هم هستند به صورت مستمر در میدان مبارزه با کرونا قرار دارند.

 

«حسین اصالت پور» با اشاره به راه اندازی کارگاه تولید ماسک توسط اعضای این کانون، افزود: با رفع شدن بحران ماسک در کشور این کارگاه با رعایت استانداردهای لازم به فعالیت خود ادامه داد و همچنان هم در زمینه اشتغال  و هم کمک به تولید ماسک در کشور فعال است.

 

وی افزود: ماسک های تولیدی این کارگاه با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد و همچنان به صورت رایگان در بین محرومان و نیازمندان توزیع می شود.

 

اصالت پور ادامه داد: در لبیک به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه کمک های مومنانه، بانک اطلاعاتی از نیازمندان تهیه شده است و به صورت ماهانه  مناسبتی از این خانواده ها حمایت می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری رزمایش مومنانه در محرم حسینی، افزود: همچنین در گامی دیگر غذای نذری طبخ و در بین بیماران بستری در مراکز درمانی توزیع شده است.

 

اصالت پور با اشاره به کمک های این کانون فرهنگی هنری مسجد در حوزه تامین جهیزیه افزود: به صورت مورد در این کانون در راستای ازدواج آسان و تهیه جهیزیه برای نوعروسان خانواده های نیازمند اقدام شده است.

 

وی با اشاره به طرح بیستم های 20 تومانی، افزود: این طرح تدبیر  اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد برای جذب مشارکت خیرین و رفع مشکلات نیازمندان است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری کمیل بروجرد اظهار کرد: در این طرح مردم به صورت ماهانه در برنامه های حمایتی این کانون فرهنگی هنری مسجد مشارکت می کنند.

 

وی افزود: همچنین در دهه نخست ماه محرم  غذای نذری پخت  و در بیان مردم و اقشار محروم این شهرستان توزیع شده است.

 

اصالت پور با اشاره به اجرای برنامه های دینی، فرهنگی و هنری در این کانون فرهنگی هنری مساجد، افزود: برنامه های کانون فرهنگی هنری بارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا تلاش شده است از فرصت فضای مجازی برای آموزش و اجرای برنامه های متنوع دینی، قرآنی، فرهنگی و هنری بهره گرفته شود.

 

اصالت پور اظهار کرد: فعاليت های اجتماعی، آموزش و توانمندسازی، آموزش های فنی و حرفه ای، آموزش سواد رسانه ای، کتاب و کتابخوانی، شبکه سازی و فضاي مجازي، اردويي و گردشگري، فعالیت های قرآن و عترت شامل نهج البلاغه،صحیفه سجادیه،تفسیر،تشکيل هيات انديشه ورز کانون، انجام فعالیت های هنری در رشته های تعزیه، نمایش، سرود، تواشیح، حفظ و قرائت قرآن کریم،ارائه خدمات رايانه ای را می توان بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری کمیل شهرستان بروجرد است.

 

 

کد خبر 1088538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha