برگزاری آیین افتتاح یادمان ۳ شهید گمنام در بخش دودانگه ساری/ بانیان گرانی های بازار باید به خدا و شهدا پاسخ بدهند

حجت السالام محمدی لائینی با اشاره به گرانی های اخیر در بحث مواد غذایی، گفت: این اقدامات چه معنی دارد جز اینکه مردم را نسبت به انقلاب بدبین کند؟ بانیان وضع موجود بدتر از آمریکا هستند،کسانی که راه غلط در پیش گرفتند باید جوابگوی شهدا و خدا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقرمحمدی لائینی» عصر امروز(4شهریور) در آئین افتتاح یادمان 3شهید گمنام شهر فریم و رونمایی از سرود شهدای منطقه دودانگه ضمن تقدیر از زنده بودن احساسات شهیدانه و علاقه‌مندی به ایثار و شهادت و فداکاری، مراتب احترام و اکرام به شهدا و احساس مدیون بودن به شهدا در بین مردم فریم شهر، بیان کرد: وجود این احساسات در جامعه امروز برای خودش نعمتی است، این احساسات به هنگام نیاز نیرو بسیج می‌کند اینها را باید زنده نگه داشت.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: بحث ساخت و ساز مراز و یادمان برای شهدا از مباحث زیرزمینی است، شهدا نیازی به این کارها ندارند ولی بهانه‌ای می‌شود برای اینکه نام، احساسات و روحیه ایثارگری فراموش نشود  و وجدان‌ها بیدار بماند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: اینکه یک نفر در اوج جوانی از خانواده وداع کند به جنگ برود فرزند خود را یتیم و والدین را داغدار کند کار کمی نیست، ما باید در مقابل این حجم از ایثار عذاب وجدان داشته و با خدمت به مردم، بالا بردن پشتوانه مردمی، مشت زدن در دهن استکبار جهانی، حفظ و تقویت ارزش های انقلاب اسلامی و رسیدگی به امور قبور، احداث یادمان شهدا، تشکیل موسسات فرهنگی و هنری در کنار این مزارها دین خودمان را به شهدا ادا کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: یادمان شهدا می‌تواند تفرجگاه باشد به شرطی ارزشها نادیده گزفته نشود اینکه فقط یک ساختمان با رنگ و لعاب و فضای سبز ایجاد شود مهم نیست، این توجه به ارزش‌های دینی است که ضرورت دارد.

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه متاسفانه توجه به برخی از ارزش‌های دینی حتی در ظاهر در بحث بوم گردی در روستاها رعایت نمی‌شود، گفت: گاها افرادی با ظاهر بد در روستاهای مذهبی که مردمی کارگر و کشاورز با اعتقاد دارد ورود پیدا کرده و یک سری فرهنگ غلط را به جامعه روستایی تزریق می‌کنند.

 

وی خطاب به حاضران در جلسه، تاکید کرد: همه اهالی دودانگه وظیفه دارند متولی این یادمان شهدا باشند این سه شهید خوشنام شما را می‌شناسند و روز قیامت یقه شما را می‌گیرند، همه تفرجگاه‌ها باید ارزشی باشد مسلمانان نباید در تفرج‌گاه‌ها به شراب‌خوری و ترویج بدحجابی بپردازند.

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: نمی‌دانم چرا عده‌ای دلباخته فرهنگ غرب شدند و از اصالت‌های آبا و اجدادی و فرهنگ دینی مذهبی باستانی خودشان فاصله گرفتند، ولی ما خرسندیم از اینکه این دیار درخشنده مردمی سرزنده دارد و  زحمت کشیدند مزار شهدا را پابرجا کردند، این احساس مسئولیت جای تقدیر دارد همه این‌ها از برکات امام حسین (ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: اسلام در اصل پیدایش وجودش پیامبری اما در بقا وجودش حسینی است، حسین (ع) تا روز قیامت سرباز بر علیه باطل به میدان می فرستد، هر کجا که لازم باشد هزاران نفر همچون این شهدا پای کار می‌آیند و شیاطین را سرجایشان می‌نشانند، جوشش خون حسین(ع) تا روز قیامت روحیه ایثارگری را زنده نگه می‌دارد.

 

این مسئول اضافه کرد: اما عده‌ای نانجیب هستند در این بوستان انسانیت هم گل داریم هم خار! ما اگر اسلام و شهدا را دوست داریم باید به مردم خدمت کنیم.

 

وی با اشاره به گرانی های اخیر در حوزه مواد غذایی اعم از افزایش قیمت شکر، هویج و اقلام دیگر، گفت: این اقدامات چه معنی دارد جز اینکه مردم را نسبت به انقلاب بدبین کند؟ بانیان وضع موجود بدتر از آمریکا هستند!!! درود خدا بر مسئول باوجدانی که خوب کار می‌کند، کسانی که راه غلط در پیش گرفتند بدانند باید به خدا و شهدا پاسخ بدهند.

حجت الاسلام محمدی لائینی اظهار کرد: ما هنوز مردمی خوب، شهدایی با نام و یاد زنده و مسئولان خوب داریم، گذشتگان و علمای دین ما قرن‌ها عاشق حسین (ع) بودند و اسلام را زنده نگه داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: یکی از ضعفهای ما این است که فرزندان بااستعداد را برای تحصیل به حوزه علمیه  نمی‌فرستیم، پس چه کسی باید تعالیم دینی را به مردم منتقل کند؟ اگر از این منطقه که دین در گوشت و پوستشان نفوذ کرده وارد حوزه نشوند پس چه کسی در این راه قدم بردارد؟

 

این مسئول گفت:امیدواریم جوانان به ازدواج و فرزندآوری توجه کنند، چرا نه بافت مذهبی ما با رو به پیری رفته، جمعیت در حال تغییر است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد.

 

به گزارش شبستان، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقرمحمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران با همراهی «عباسعلی رضایی» فرماندار ساری، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران وسایر مسئولین منطقه دودانگه ساری با اهالی روستا پرا دیدار و گفتگو کرد و خواستار تسریع  روند رفع مشکلات مردم این منطقه شد.

کد خبر 1088608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha