سهمیه واکسن کرونا به خوزستان  افزایش یابد

سلیمانی دشتکی خواستار تشدید واکسیناسیون در استان‌های مرزی شد و گفت: در مرزهای خوزستان روزانه هزاران مسافر و تاجر تردد دارند و با توجه به آمار بالای جمعیت جوان خوزستان، انتظار داریم سهمیه واکسن استان افزیش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» عصر امروز (پنجشنبه ۴ شهریور) در دیدار ویدئوکنفرانسی استانداران با وزیر کشور در دولت سیزدهم، با گرامیداشت هفته دولت و تاکید بر تشدید واکسیناسیون در استان‌های مرزی اظهار کرد: خوزستان استانی مرزی است که روزانه هزاران مسافر و تاجر در مرزهای آن تردد دارند و با توجه به آمار بالای جمعیت جوان خوزستان، انتظار داریم که سهمیه واکسن استان افزایش یابد.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۷۰۰ تخت جدید در ۲ ماه گذشته به ظرفیت بیمارستان های استان اضافه شد افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۶۰۰ نفر آنها در بخش‌های آی سی یو بستری هستند و از این تعداد ۱۲۰ نفر در وضعیت وخیم قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۳۰۰ بیمار کرونایی در خوزستان بستری می‌شوند و ۶۰ نفر نیز روزانه بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ، بازاریان و نیروی‌ها مسلح کمک‌های خوبی برای مقابله با کرونا در خوزستان داشتند، اما برای مقابله هر چه بهتر با این بیماری خواستار افزایش محدودیت‌ها هستیم و باید تردد بین استانی تا زمانی که وضعیت قرمز کرونایی در استان‌ها حاکم است تمدید شود و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها باید با شدت بیشتری انجام شود.

 

سلیمانی دشتکی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه خوزستان به شدت دچار بحران کم آبی است تصریح کرد: با حمایت نظام و دولت موفق شدیم مرحله کشت فصلی، بهاره و تابستانه را با هزینه زیاد پشت سر بگذاریم اما کشت پاییزه در راه است و باید در این شرایط سخت به فکر تامین آب در خوزستان برای این فصل زراعی بود.

 

وی ابراز کرد: تقاضا داریم که پژوهشکده فضایی مدیریت بحران در کشور فعال شود و فضای فعلی قابل کشت و غیرقابل کشت را به سرعت اعلام کند تا با مشکل امنیتی برای کشت روبه رو نشویم.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: شیوع کرونا ضربه سختی را به بازار وارد کرده و فعالان اقتصادی و بازاری به دلیل تعطیلی پی در پی ناشی از کرونا ضرر و زیان زیادی دیدند که برای کاهش این ضرر و زیان باید به دنبال شدت نظارت بر اجرای شیوه‌ نامه های بهداشتی بود و از تحمیل هر چه بیشتر ضرر و زیان به بازاریان جلوگیری کرد.

 

وی در ادامه با گلایه‌مندی از عرضه برخی کالاها در بورس بدون بسترسازی خاطر نشان کرد: متاسفانه در مواردی خرید و فروش برخی کالاها در بورس، بدون ایجاد بستر آموزش و آمادگی لازم باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود؛ به عنوان مثال خرید و فروش سیمان، بدون آمادگی عاملان فروش، به یکباره وارد بورس شد و همین موضوع باعث افزایش قیمت چند برابری و کمبود این کالا شده است.

 

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه عرضه سیستمی خوراک دام و مرغ در استان‌هایی که با مشکل تولید آن روبه‌رو هستند غیرقابل اجرا است اذعان کرد: توزیع سیستمی خوراک دام و مرغ در این استان‌ها باعث کاهش راندمان تولید و کمبود آن شده است.

 

وی ادامه داد: تصمیم گیری در سطح ملی باید بر اساس مشکلات و مسائل هر استان انجام شود و ابتدا باید مشکلات هر استان آنالیز و بعد در سطح ملی تصمیم گیری شود.

 

استاندار خوزستان با اشاره به مشکل قطع برق در برخی کارخانجات بزرگ خوزستان یاد آور شد: خوزستان یک استان صنعتی است و برای ادامه فعالیت صنایع، باید برق مورد نیاز آنها تامین شود؛ متاسفانه در تابستان امسال قطعی مکرر برق، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی بزرگ از جمله شرکت فولاد و سیمان شده است.

 

کد خبر 1088620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha