دستگاه قضایی و امنیتی به تکلیف خود در برخورد با نفوذی ها عمل کند/ مدیریت جهادی و کارآمد در استان مطالبه مردم است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه اولین خصیصه کارگزاران در نظام اسلامی، عبد بودن و مجری فرامین الهی بودن است، گفت: وقت آن است که دستگاه های امنیتی و قضایی به تکلیف خود در برخورد با نفوذی هایی که به کشور و مردم ضربه زدند، عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۵ شهریور) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر دولتمردانی بودند نام نیک آنان برای همیشه تاریخ ماندگار است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» گفت: به همین مناسبت به همه کارگزاران دولت به ویژه وزرای دولت سیزدهم که تازه موفق شدند از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرند تبریک عرض می کنم.

 

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی پیوند میان کارگزاران با خداوند متعال مهم ترین شاخص ها آنان است، ابراز کرد: کارگزاران دولت چنانچه بخواهند در مسیر بندگی خدا قدم بردارند و به وظایف تشکیلاتی خود عمل کنند، یاری خداوند آنان را همراهی خواهد کرد و بر مشکلات فائق خواهند گردید و اگر به دنبال دیگران و رضایت غیر خدا باشند از توجه خداوند متعال بی نصیب خواهند ماند.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: حضرت علی(ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر تاکید دارد که ای مالک با قلب، دست و زبان خود خداوند متعال را یاری کن، خداوند متکفل شده کسی که خدا را یاری کند، او را یاری می کند، یاری خداوند متعال و عزت بخشیدن به خدا به معنای یاری کردن دین خدا و عمل کردن به فرمان الهی اس، و گرنه خداوند نیازی به یاری ندارد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه  اولین خصیصه کارگزاران در نظام اسلامی، عبد بودن و مجری فرامین الهی بودن باشد، گفت: اگر این امر، در هر دولتی تحقق یابد به طور طبیعی خداوند تعال آنها را یاری می کند، شهید رجایی و باهنر دو چهره خدوم در هشت شهریور  ۱۳۶۰ با عملیات تروریستی منافقین به شهادت رسیدند که دو چهره ماندگار در تاریخ هستند.

 

وی با بیان اینکه شهید رجایی ۲۸ روز رئیس جمهوری بود، افزود: شهید رجایی در این ۲۸ روز آنچنان درخشید و آثار ماندگاری برجای گذاشت که به عنوان الگو در تاریخ ما مطرح است، عمل خالصانه کردن و  الگویی عملی و مردمی بودن موجب می شود که نام ها ماندگار شود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه حادثه هشتم شهریور عبرتی برای دولت ها است، یادآور شد: یک فرد نفوذی که دبیر شورای عالی امنیت کشور در آن زمان بوده است، عامل ترور شهید رجایی و باهنر است، در حادثه شهادت شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش هم عامل نفوذی تاثیرگذار بود، این عوامل نفوذی هنوز هم در بدنه  دولت ها حضور دارند، عناصر خطرناکی در  دولت های یازدهم و دوازدهم هم ردپای آنها مشهود است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: فیلم ارزشمند گاندو یک و دو به زیبایی اینها را نشان داد، مردم فکر می کردند که تنها عامل تاثیرگذار تحریم است، اما در این سریال به خوبی نشان داده شد که غارت کردن  ۶۰ تن طلا و از بین بردن ۱۸ میلیارد دلار توطئه نفوذی ها بود که به بهانه تحریم، سرمایه ملت را را به یغما بردند و چوب حراج به آن زدند و بهتر از این خدمت نمی توانستند به دشمنان داشته باشند و به مردم ضربه بزنند.

 

وی تصریح کرد:  جای تاسف است کسی  در مسند ریاست جمهوری بوده است، از خیانت آنان حمایت می کرد و از برخورد قانونی با آنان ممناعت داشت، البته وقت آن است که دستگاه های امنیتی و قضایی به تکلیف خود عمل کنند و نفوذی هایی که چنین ضربه ای به مردم زدند مورد مجازات و بازخواست قرار بگیرند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: این نفوذی ها در دولت سیردهم هم هستند و بدنه دولت خالی از نفوذی ها نیست، لذا لازم است با هوشیاری و تیزبینی این خائنان شناسایی و مجازات شوند، قرآن کریم در سوره منافقین می فرماید ای پیامبر(ص)، منافقین آنچنان ظاهری فریبنده دارند که  وقتی که قیافه آنها را می بینی شگفت زده می شوید.

 

وی ابراز کرد: قرآن  کریم می فرماید دشمن واقعی شما، این نفوذی ها هستند، دشمن آشکار در مقابل شما صف آرایی می کند، منافقین که چهره عوض می کنند و به عنوان دلسوز و کارگزار نظام اسلامی، ضربه می زنند باید اینها را شناحت و با این دشمنان واقعی مقابله کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: ما در برابر آمریکا به‌عنوان ابر تروریستی که جهانی است و دولتی کار می‌کند، مبارزه می‌کنیم، افشاگری می‌کنیم اما در برابر کسانی که در درون نظام ما تروریست اقتصادی و فرهنگی هستند و به ارزش‌ها و به اقتصاد ما حمله می‌کنند و ضربه می‌زنند، نیز باید مقابله کرد، این‌ها هم باید شناسایی شوند و با این‌ها برخورد قاطعانه شود.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: خدا را سپاسگزاریم که دولت سیزدهم روی کار آمد و از مجلس رأی اعتماد گرفت، مردم به شعارهای که آیت‌الله رئیسی داشت و شعارهایی امیدآفرین بود، رای دادند و براساس همین شعارها کابینه را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، مجلس به‌عنوان منتخبان مردم نیز وزرا را بررسی کردند و رأی اعتماد قوی دادند، این بررسی کردن و  اعتماد کردن به این کابینه قابل تقدیر است.

 

وی تصریح کرد: الان وقت این است که وزرای منتخب به شعارهایی که ریاست محترم جمهوری داده اند، شبانه‌روز جامعه عمل بپوشانند و تلاش کنند، مردم هم طبیعتاً همراهی می‌کنند، مردم می‌دانند نیاز به زمان است، آنچه در سال‌های سال تخریب‌شده در چند روز قابل بازسازی نیست ولی باید این روند، روندی امیدآفرین باشد که این مشکلات ان‌شاءالله روزبه‌روز حل شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: مردم استان ایلام به‌عنوان استانی ولایت‌مدار با پیشینه پرافتخار شهیدپروری که دارد، مقاومت و حماسه که در هشت سال دفاع مقدس آفریده  و مشارکت حداکثری که در بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۰ در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته‌اند، انتظاراتی دارند، ایلام، استانی است که مستعد برای سرمایه‌گذاری است، استانی که هنوز دارای راه‌آهن، آزادراه و حتی بزرگراه نیست که این زیرساخت ها، پیشرفت اقتصادی به دنبال دارد و باید تحقق پیدا کند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: لذا این مردم انتظار دارند اولین سفر رسمی ریاست محترم جمهوری به این استان شایسته خدمت باشد، استان ایلام وضع خاصی دارد، به‌رغم همه پایمردی هایی که برای نظام داشته‌اند به‌خاطر ضعف مدیریت مسئولان، چرا باید رکورددار گرانی در کشور باشیم، این مشکلات خاص قابل‌حل است، انتظار مردم از وزرای دولت سیزدهم این است که اولین سفر استانی خودشان را به تبعیت از مقام‌معظم رهبری از استان شهیدپرور ایلام آغاز کنند.

 

وی تصریح کرد: استاندار در هر استانی نماد تحقق شعارهای رئیس‌جمهور و وزرا است، استان ایلام و مردم شهیدپرور ما این مطالبه را دارند که  استانداری قوی و شایسته، متخصص و متعهد، کارآمد و فساد ستیز با روحیه جهادی، مردم‌دار و ولایت‌مدار، مستقل و محرومیت‌زدا در استان مسئولیت داشته باشد، مردم ایلام انتظار را دارند که وزیر محترم کشور چنین استانداری را برای این استان انتخاب کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: مردم ما مردم صبوری هستند، مشکلات را تحمل کردند و تحمل حمل خواهند کرد، اما وزرای محترم باید توجه ویژه‌ای به استان داشته باشند و به مشکلات مردم رسیدگی شود، اگر چنانچه مدیریت درستی در استان روی کار بیاید، طبیعتاً مشکلات در کوتاه‌ترین زمان، حل خواهد شد.

 

وی در پایان با اشاره به وضعیت نگران کننده شیوع کرونا در استان، خاطرنشان کرد: انتظار می رود که مردم استفاده از ماکس و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، در این شرائط دیگر خودمان باید پیشگیری کنیم تا زمانی‌که ان‌شاءالله واکسن کرونا  به همه آحاد جامعه تزریق شود و این بیماری در کشور برچیده شود.

 

 

 

کد خبر 1088687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha