دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس "راوی عشق" در زنجان برگزار می‌شود 

به گفته حاج علی اکبری، دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس "راوی عشق" برای انعکاس برنامه‌های عزاداری محرم پایتخت شور و شعور حسینی در زنجان برگزار می‌شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست خبری دومین آفرینواره فیلم و عکس راوی عــشق اظهار کرد: استان زنجان در قالب قرارگاه شهید آوینی ۶ برنامه فاخر پیش بینی و اجرا می کند.


وی به اجرای دومین آفرینواره بین المللی راوی عشق به میزبانی استان زنجان ویژه محرم اشاره کرد و افزود: این آفرینواره در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی از ۲۳ تا ۳۰ تیرماه در بخش فیلم و عکس اجرا می شود.


وی ادامه داد: بخش های فیلم شامل فیلم مستند و داستانی و بخش عکس هم شامل عکاسی حرفه ای و پویش مردمی با تلفن همراه است.


دبیر دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس راوی عــشق نیز با اشاره به اینکه سال گذشته اولین سوگواره را در بخش عکس برگزار کردیم، گفت: امسال این برنامه به صورت آفرینواره بین المللی در بخش فیلم و عکس اجرا می شود. 


احدیان ادامه داد: ۲۶ عکاس از ۱۷ کشور درخواست دادند که ۱۳ عکاس از کشورهای لبنان، بحرین، امارات، ترکیه، افغانستان، پاکستان، یمن، عربستان و هندوستان حضور خواهند داشت.

همچنین در بخش عکس ۳۲ عکاس از ۱۸استان انتخاب شدند از زنجان نیز ۶۵ درخواست داشتند که ۳۳ عکاس تایید شدند.


وی ادامه داد: در بخش فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای ۱۶ گروه درخواست دادند که ۱۰ گروه انتخاب شده و در اردوی آفرینواره حضور خواهند داشت. همچنین چهار ورکشاپ فیلم و عکس در حاشیه این آفرینواره برگزار خواهد شد.


به گفته احدیان، سال گذشته ۳۳ عکس منتخب داشتیم که در قالب نمایشگاهی در امامزاده سید ابراهیم حسینیه و زینبیه و حسینیه عاشقان ثارالله برپا خواهیم کرد. همچنین نمایشگاهی نیز در آستان قدس در صورت هماهنگی دایر خواهیم کرد.

کد خبر 1772230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha