لزوم تاسی جوانان از اقدامات امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در روشنگری جهانی

واقعه عاشورا از آغاز تا انتشار آن توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بهترین درس ها را برای همه جوامع با گرایش های مختلف دارد و نهضت عاشورا بهترین و بزرگترین رسانه برای تبلیغ و انتشار اسلام ناب محمدی است.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: واقعه عاشورا از آغاز تا انتشار آن توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بهترین درس ها را برای همه جوامع با گرایش های مختلف دارد.نهضت عاشورا بهترین و بزرگترین رسانه برای تبلیغ و انتشار اسلام ناب محمدی است.

 

یکی از مهمترین نکته هایی که عاشورا را تا ابد ماندگار کرده راویان این حادثه بزرگ تاریخی بود، زیرا راویان با انتقال اتفاقات واقعه عاشورا زمینه ساز ماندگاری این حادثه بزرگ تاریخی شدند، بنابراین در هر حوزه ای راویان نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

 

با توسعه حکومت ها و دولت ها نقش راویان بسیار گسترش یافت به نحوی که حاکمان برای انتشار اخبار مورد تایید خود راویان دروغین را اجیر کرده و اخبار دروغ را در سطح جامعه منتشر می کردند، در تاریخ می خوانیم که این راویان جعلی حتی با جعل احادیث نبوی سعی در اغفال مردم داشتند.

 

نقش رسانه ها در هدایت افکار عمومی

یک روانشناس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می‌ کند: امروز جنگ بر سر قدرت است، قطعا در عصر حاضر قدرت نظامی حرف نخست را نمی زند و هر دولتی که بتواند مخاطبان بیشتری در فضای سایبری جذب کند قطعا می تواند از قدرت های نظامی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

«محمد دوستی مهر» می افزاید: رسانه ها  همواره قدرت ها را تایید یا تخریب می کنند، بنابراین به ندرت یافت می شود که رسانه ای بیشتر در راستای منافع عمومی تلاش کند، اما همواره هستند رسانه هایی که سخن مردم را می زنند، اما همین رسانه ها بیشتر مورد تخریب سلطه ها می شوند.

 

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر و در نبردهای رسانه ای باید هوشیار عمل کرد ادامه می دهد: در تاریخ می خوانیم هنگامی که امیرالمومنین (ع) در کوفه به شهادت رسیدند مردم در سرزمین شام از حضور امام علی (ع) در مسجد تعجب کردند؛ این همان قدرت تخریب رسانه است که افراد را در جایگاه های مختلف تخریب یا تایید می کند، همان مردم در همان زمان، معاویه را تقدیس و ترحیم می کردند.

 

این روانشناس به نقش رسانه ها در هدایت افکار عمومی اشاره می کند و می گوید: امروزه شاهد هستیم که بیش از یکصد شبکه فارسی زبان برای مردم ایران با ایده ها و افکار مختلفی راه اندازی شده اند که اگر به محتوای این شبکه ها دقت شود می بینیم عمده اهداف این شبکه ها تحریف و تخریب افکار عمومی مردم ایران است.

 

وی ابراز می کند: یکی از نکته هایی که باید در عصر امروز جوانان ایرانی مورد توجه قرار دهند حضور هدفمند به منظور مقابله با جنگ های رسانه ای دشمنان است، در صورتی که نتوان حضور موثری در رسانه ها داشته باشیم قطعا نبرد را خواهیم باحت.

 

منابر حسینی بهترین نسخه برای بیان حقیقت هستند

یک کارشناس فرهنگی نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز عنوان می کند: حکومت های مستبد همواره سعی در اغفال افکار عمومی دارند و در تاریخ می خوانیم که حکومت ها شاعران، مدیحه سرایان و حتی برخی علما را اجیر می کردند تا بتوانند افکار عمومی را به سود خود بچرخانند.

 

«حجت الاسلام سید محمد طاهری» اذعان می کند: در موضوع واقعه عاشورا می خوانیم که کار به جایی رسید که مردم برای قتل نوه رسول الله (ص) نیت قربه الی الله می کردند، این همان تحریف افکار عمومی است، وقتی باطل با همه تحریف ها و دسیسه ها به روی کار باشد قطعا حق نمی تواند طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.

 

وی با بیان اینکه منابر حسینی بهترین نسخه برای بیان حقیقت هستند تاکید می کند: عصر عاشورا هنگامی که اسرای کربلا را به سمت کوفه حرکت دادند امام سجاد (ع) همواره سعی در بیان حقایق را داشت و حتی در کوفه هنگام سخنرانی بسیاری از حقایق را علیه حکومت یزدیان بیان کرد که همین مورد سبب شد تا چندبار خواهان به شهادت رساندن این امام همام شوند.

 

این کارشناس فرهنگی با تاکید بر ضرورت توجه به تبلیغات و فضای رسانه ای یاد آور می شود: امام حسین (ع) با تسلیم شدن در برابر امر الهی در واقعه کربلا چراغ هدایت را برای ابد روشن نگاه داشت و بر همه پیروان امام حسین (ع) واجب است که با استفاده از ابزارهای مختلف این مسیر را برای سایر آزادی خواهان جهان هموار کنند.

 

باید گفت جامعه شیعی با استفاده از واقعه کربلا می تواند همه مظلومان و محرومان جهان را ساماندهی کرده و علیه نظام سلطه و استکبار قیام کند؛ در این میان رسانه های دشمن برای تحریف افکار و اهداف واقعی شیعه دست به هر اقدامی می زنند که ضرورت دارد جوانان برای روزهای مهمتر خود را در زمینه های مختلف تقویت کنند که یکی از این زمینه ها همان فضای رسانه ای است.

 

جوانان امروز می توانند با تاسی از حرکت های ظلم ستیزانه و روشنگرانه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (ع) در بیان حقایق و روشنگری چراغ هدایت اسلام ناب محمدی را برای همه مردم جهان روشن سازند. 

 

کد خبر 1088751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha