مسجدسازی در روستاهای شرق استان کرمان به همت خیرین اصفهان

علیزاده با اشاره به همت خیرین مسجد ساز اصفهان در روستاهای شرق استان کرمان؛ نیاز مناطق روستایی به مبلّغ و روحانی که احکام دین را به مردم بیاموزد ضروری دانست و تصریح کرد: بسیاری از مردم در روستاهای محروم حتی احکام اولیه را هم نمی دانند.

محمد علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ با اشاره به اینکه مسجد امام رضا علیه السلام را با ۳۰۰ متر مربع زیربنا احداث کرده، انگیزه این اقدام را بهره مندی مردم از مواهب مسجد دانست و گفت: بسیاری از افراد در روستاهای محروم حتی با عزاداری و مناسبت های دینی آشنایی ندارند.

 

 

این کشاورز اهل فهرج و نماینده خیرین در این شهرستان با اشاره به اینکه یک کشاورز ساده اما دغدغه مند برای امور دینی مردم است؛ اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴ با خیرین مسجد ساز اصفهان و آقای طباطبایی آشنا شدم و کار مسجد سازی در روستاهای محروم شهرستان های نرماشیر، بم، ریگان و فهرج(شرف استان کرمان) آغاز شد.

 

وی افزود: تاکنون ۶ مسجد در روستاهای نرماشیر، ۲۰ مسجد در روستاهای ریگان، سه مسجد در بم به همت خیرین مسجد ساز اصفهان ساخته شده و ۵۰ مسجد روستایی هم در شهرستان فهرج بازسازی، نمادسازی و یا حیاط سازی شد.

 

علیزاده نقش مردم در مشارکت برای ساخت مسجد را مهم خواند و با بیان اینکه جدای از خیرین مسجد ساز اصفهان، مردم منطقه و سپاه نیز به این امر کمک کردند؛ گفت: در مناطقی اقدام به ساخت مسجد کردیم که مصالح ساختمانی و حتی بنّا و کارگر باید از مناطق دیگر می بردیم و یا آب مورد نیاز را با تانکر به منطقه حمل می کردیم.

 

وی نیاز مناطق روستایی به مبلّغ و روحانی که احکام دین را به مردم بیاموزد ضروری دانست و تصریح کرد: بسیاری از مردم در روستاهای محروم حتی احکام اولیه را هم نمی دانند و از داشتن سرویس بهداشتی محروم هستند.

 

نماینده خیرین در شهرستان فهرج از خیرین درخواست کرد با آمدن به اینگونه مناطق از نزدیک عمق محرومیت ها را به چشم خود ببینند و برای امورات اولیه مردم محروم اقدام کنند.

 

وی به خاطرات شیرین مسجد سازی هم اشاره و بیان کرد: وقتی برای ۴ روستا در ریگان مسجد ساختیم مردم خیلی خوشحال شدند به ویژه یکی از روستاها که ۲۵ کیلومتر از مسیر آن خاکی است، مردم از ساخت مسجد خیلی استقبال کردند.

 

 

کد خبر 1088883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha