مبلغان با ابزار دانش و تجربه تاریخی آینده‌ زیبای دین‌داری را ترسیم کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: مبلغان باید با مطالعه فراوان از دانش و تجربه تاریخی بشر استفاده کنند که آینده‌ی زیبایی از دین‌داری برای مردم ترسیم کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به مناسبت ماه محرم در حوزه هنری به سخنرانی پرداخته و گفت: جهل و عدم رشد عقلانی مردم در عدم تحقق وعده‌های الهی انبیا مؤثر بوده‌ است.

وی افزود: امروز با رشد عقل و دانش بشری زمینه فراهم شده است که درستی تحقق وعده‌های الهی را نشان داد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) با انقلابی عظیم برای مباحث اسلامی جا باز کرد، عنوان کرد: یک زمانی در بین دینداران راه علوم تجربی خلاف راه خدا تصور می‌شد، شهید مطهری می‌فرموند همانگونه که علم لازم است ایمان هم لازم است اما امروز بسیاری از دانشمندان می‌دانند که میوه هیچ علمی نیست که به ایمان منتهی نشود، حتی در بخش علوم انسانی هرچه پیشرفت کند میوه دین را تایید می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اول انقلاب دفاع از دین سخت بود، اظهار کرد:  امروز  با علم و دانش و تجربه‌های تاریخی می‌توان وعده‌های راستین پیامبران و وعده‌های دروغین ابلیس را ثابت کرد چراکه بشر به یک رشد عقلی و تجربی دست یافته ‌است و می‌توان از تاریخ اسلام به‌عنوان عبرت از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یک مبلغ برای دفاع از انقلاب اسلامی باید حتما تاریخ مشروطه تسلط داشته باشد، ابراز کرد: مبلغ جبهه حق باید بسیار مطالعه داشته باشد، شهید آوینی و شهید سلیمانی اگر عمیق صحبت می‌کردند به این دلیل بود که مطالعات فراوان داشتند. عشق، ایمان و وفاداری برای تبلیغ اسلام لازم اما کافی نیست بلکه باید مطالعه عمیق داشته باشید که بتوانید کلیات و جهت‌گیری‌های درست را تشخیص دهید.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در تبلیغات باید وعده داده شود، عنوان کرد: در گذشته وعده‌های دین قابل‌اثبات نبود اما امروز بسیاری از آن‌ها با علم و تجربه قابل‌اثبات است اگر مبلغان امروزی در تبلیغات دین موفق نشوند ضعف از آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: مبلغان باید از دانش استفاده کنند که آینده‌ی زیبایی از دین‌داری برای مردم ترسیم کنند. اگر امروز جبهه حق در تبلیغات ضعیف است به این دلیل است که نتوانسته آن جامعه آرمانی دینداران را با تبلغات و هنر به مردم معرفی کند، اما جبهه باطل با ابزار هنر باطل را زیبا جلوه می‌دهد و تبلیغات می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز در کشور ما  جریان تبلیغی قوی و ضد خط مقاومت امام و شهدا جریانی در دست غرب‌زده‌ها است که حتی در الفاظ و اصطلاحات غربی هم تحجر دارند، گفت: این‌که رعایت محرمات حلال‌ها و حرام‌ها چگونه می‌تواند سبب رشد و خلاقیت انسان شود هنوز مبلغان ما نتوانسته‌اند آن را در قالب یک فیلم بسازند و به مردم ارائه بدهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فرایند تحول تدریجی انسان بسیار سخت است، اظهار کرد: جامعه ما آمادگی و استعداد تحول را دارد اگر خوب تبلیغات انجام شود ره صدساله را در یک‌شب طی می‌کنند. هنگام انتخابات دشمنان بر علیه رئیس جمهور بمباران تبلیغی کردند اما اثرگذار نشد اگر تبلیغات ما به شیوه درست صورت گیرد چون فرهنگ حق جذاب‌تر است مردم آن را می‌پذیرند. تبلیغات علیه تمدن غرب صرفا با نشان‌دادن سیل، پلیس وحشی و سایر مشکلات آنها کارساز نیست بلکه باید در اعماق زندگی آنها فرو رفت که چرا با این همه پیشرفت از زندگی خود رضایت ندارند ما باید این موارد را تبلیغ کنیم.

 

کد خبر 1088889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha