کانون «مسجد جامع الزهرا (س)» بخش «کردیان» میزبان تعزیه سیدالشهدا (ع) در دهه دوم محرم

اکبری گفت: به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)»، بخش «کردیان» شهرستان جهرم، آیین تعزیه خوانی به مدت پنج شب در دهه دوم محرم برگزار می شود.

«مرتضی اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)»، بخش «کردیان» در دهه اول محرم به مدت 2 شب به اجرای برنامه تعزیه خوانی سید و سالار شهیدان پرداخته است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» بخش «کردیان»، افزود: در دهه دوم محرم نیز بنا داریم این برنامه را ویژه شهروندان و اهالی مسجد برگزار کنیم که این امر در روزهای آینده انجام می شود.

 

وی بیان کرد: ویژه برنامه تعزیه خوانی بچه های مسجد از هفتم شهریورماه به همت و تلاش بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» بخش «کردیان» برگزار می شود و بچه های مسجد در این کانون میزبان محبان و دوست داران اهل بیت (ع) هستند.

 

اکبری خاطرنشان کرد: این برنامه به مدت پنج شب و با اجرای بچه های مسج در این کانون فرهنگی و هنری از ساعت 20 و 40 دقیقه برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: قرائت زیارت عاشورا، مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) همراه با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس از دیگر برنامه های این آیین در کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» بخش «کردیان» شهرستان جهرم است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» بخش «کردیان» با اشاره به اینکه 15 نفر از بچه های مسجد در این تعزیه به اجرای برنامه می پردازند، اظهار کرد: بازیگران و عوامل اجرای این برنامه را بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» تشکیل می دهند که پیش از ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به تمرین برنامه «تعزیه» پرداختند.

 

 اکبری در پایان از اهالی این بخش خواست تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در این برنامه شرکت کنند.

 

کد خبر 1088935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha