مکتب و راه و رسم حسینی در جامعه نهادینه شود

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: شور و شعور حسینی لازم و ملزوم یکدیگرند و باید با رعایت این مسائل مکتب و راه و رسم حسینی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران، حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» در مراسم عزاداری دهه دوم محرم به همت هیات مذهبی خامس آل عبا نکا که در فضای باز مدرسه شهید اشجعی برگزار شد؛ اظهار کرد: نهادینه کردن ارزش حسینی در جامعه وظیفه مهمی است که در دستور کار است و با قوت باید اجرایی شود.

 

امام جمعه نکا افزود: کل ارض کربلا یعنی هر جایی که برای امام حسین(ع) مجلسی تشکیل شود، شعبه ای از کربلاست؛ مسجد، شعبه ای از حرم است، منبرگوشه ای از حرم پیغمبر است و باید حرمت ها حفظ شود.

 

وی خاطر نشان کرد: پیرو واقعی امام حسین باشید تا امام به شما نظر کند؛ امام حسین همانطور که به زوارش نظر دارد، به مجلس عزای خودش نظر دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: شور و شعور حسینی لازم و ملزوم یکدیگرند و باید با رعایت این مسائل مکتب و راه و رسم حسینی در جامعه نهادینه شود.

 

امام جمعه نکا افزود: تلاش دشمن برای محو اسم دین و نام و رسم امام حسین بود و تلاش امام حسین(ع) زنده کردن دین بود که رو به زوال رفته بود و مردم سست شده بودند و اکنون مهمترین وظیفه ما ایستادگی در برابر دشمنان و زنده نگه داشتن دین خدا و روش و سنت اهل بیت(ع) است.

 

وی با اعلام اینکه پوشیدن لباس سیاه یکی از نشانه های عزاداری است؛تصریح کرد:  پوشیدن لباس سیاه مکروه است مگر در عزای ائمه و این مسائل در بین دوستداران اهل بیت(ع) رعایت می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی یادآور شد: امام سجاد(ع)پیام رسان واقعی کربلا در کنار حضرت زینب(س) بود و در حالت‌های گوناگون سعی در یادآوری واقعه کربلا داشت. 

 

به گزارش شبستان، مراسم عزاداری محرم توسط هیئات مذهبی خامس آل عبا در فضای باز مدرسه شهید اشجعی با سخنرانی امام جمعه نکا و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

کد خبر 1088957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha