تغییر محسوس رنگ بندی کرونایی در استان کرمان/ محدودیت های هوشمند در حال بازنگری است

در پی اعلام وضعیت جدید کرونایی در کشور و به تبع آن استان کرمان؛ تغییر محسوسی در رنگ بندی شهرها مشاهده می شود که خبر از بهبود اوضاع می دهد اما مسئولین این وضعیت را شکننده می دانند و توصیه به استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در پی اعلام وضعیت جدید کرونایی در کشور و به تبع آن استان کرمان؛ تغییر محسوسی در رنگ بندی شهرها مشاهده می شود به گونه ای که از ۲۳ شهرستان استان که تا روز گذشته(۵ شهریور) تنها سه شهر در وضعیت نارنجی قرار داشت و مابقی همه در وضعیت قرمز و فوق قرمز کرونایی؛ حالا به یکباره امروز( ۶ شهریور) ۱۳ ششهرستان استان در وضعیت نارنجی و تنها ۱۰ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد!

 

 

حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نود و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار کرده گرچه تعداد شهرهای قرمز کمتر شده اما وضعیت شکننده است و باید همه مراقبت ها به ویژه در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی سیرجان و جیرفت بیش از پیش رعایت شود.

 

 

وی از کاهش 10 درصدی بیماران کرونایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داده و متوسط مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته قبل را حدود 23 نفر در روز اعلام کرده است.

 

 

رشیدی نژاد افزود: تعداد واکسن های وارد شده به استان حدود یک میلیون و 136 هزار و 246 دُز بوده که حدود 100 هزار دز آن دیروز وارد استان شده و 30 درصد جمعیت بالای 18 سال استان دز اول و 14 درصد آنها دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

 


وی ادامه داد: 680 هزار نفر در استان نوبت اول و 280 هزار نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کردند و تقریباً 80 درصد تزریقات در مراکز واکسیناسیون مربوط به دز دوم و حدود یک پنجم مربوط به نوبت اول است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام اینکه چنانچه واکسن بیشتری در اختیار استان قرار بگیرد، امکان واکسیناسیون خودرویی نیز وجود دارد؛ افزود: در خصوص شهرستان بافت در حال حاضر نیاز به بیمارستان صحرایی نداریم و بیمارستان خاتم الانبیا جوابگوی بیماران کرونایی است هرچند فضای بافت به طور کلی به 100 تحت بیمارستانی نیاز دارد که ما به فکر گسترش تعداد تحت های بیمارستانی آن هستیم و سرمایه گذاران بخش حصوصی نیز می توانند کمک کنند.

 

 

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان هم در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اعلام کرد: از نیمه شب گذشته ممنوعیت تردد بین استانی پایان یافت و طرح جامع محدودیت های هوشمند در حال بازنگری است و تغییراتی در آن اعمال خواهد شد که احتمالاً هفته آینده تغییرات ابلاغ خواهد شد.

 

وی بر اساس جلسه استانداران با وزیر جدید کشور، از موافقت با کلیات واردات واکسن از طریق بخش خصوصی و افزایش تفویض اختیار استانداران در زمینه کنترل بیماری کرونا هم خبر داد.

 

کد خبر 1089023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha