۹ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز/ کرونا جان ۵ نفر دیگر را گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه ۹ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: در شبانه روز گذشته، پنج نفر دیگر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» امروز (۶ شهریور) به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: بر اساس اخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی، شهرستان‌های «بیرجند، طبس، قاین، فردوس، نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان و زیرکوه» در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان سربیشه در وضعیت نارنجی و خوسف در وضعیت زرد قرار دارند، افزود: در شبانه روز گذشته، پنج نفر دیگر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در روز گذشته ۴۲۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۱۶۴ بیمار جدید شامل ۴۵ بستری و ۱۱۹ مورد سرپایی، شناسایی شد، گفت: از این تعداد ۶۴ بیمار در بیرجند، ۲۱ مورد طبس، ۶ نفر سرایان، ۲۸ مورد قائنات، ۶ بیمار فرودس، ۶ نفر نهبندان، چهار مورد سربیشه، ۶ نفر درمیان، ۲۰ نفر زیرکوه و سه بیمار در خوسف بودند.

 

به گفته وی، در حال حاضر ۴۲۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۶۲ نفر به بیماری کرونا مبتلا هستند که از این تعداد ۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که چهار نفر بدحال هستند.


مهدی زاده خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۲۴۴ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند و یک هزار و ۵۶ نفر بر اثر این بیماری، جان خود را در خراسان جنوبی از دست داده اند.

 

گفتنی است،‌در حالیکه این روزها، رسانه‌های خراسان جنوبی از کمبود واکسن کرونا در استان خبر داده اند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز (۶ شهریور) در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا از ورود ۳۲ هزار واکسن کرونا در روزهای آتی خبر داد.

 

 

 

کد خبر 1089080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha