دوتار نواز شیروانی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: رضا رضازاده دوتار نواز شیروانی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

ابراهیم عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان گفت: مرحوم رضا رضازاده متولد۱۳۴۶ روستای گرماب شهرستان شیروان، از جوانی جسم و جان او به دلیل علاقه با نوا و نغمه ی هنر موسیقی محلی و مقامی عجین گشت.

 

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان خاطرنشان کرد: او فراگیری دوتار را با اساتید به نام و نام آشنای شهرستان  و سپس حضور فعال در برنامه ها و جشنواره های مختلف موسیقی محلی و مقامی و همچنین همت و تلاش مضاعف خود با بیش از ۳۰ سال فعالیت در عرصه موسیقی محلی و مقامی و حضور چشمگیر ایشان در جشنواره های مختلف ملی در کنار استاد همیشه ماندگار خود شادروان موسی الرضا ولی نژاد به هنرنمایی می پرداختند و از چهره های به نام این مرز و بوم به شمار آید.

 

 

عباسپور اضافه کرد: اینجانب مصیبت درگذشت این هنرمند خوش اخلاق و نام آشنای شهرستان شیروان و استان خراسان شمالی را به فرزندان وخانواده محترم آن عزیز سفرکرده و نیز جامعه فرهنگی و هنری به ویژه موسیقی محلی و مقامی تسلیت عرض نموده و از ایزد منان علودرجات برای آن هنرمند وارسته و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در شرق بجنورد واقع است که بیشتر مردمان این خطه به زبان کرمانجی تکلم می کنند و موسیقی مقامی هم با زندگی آنها عجین گشته است.  

کد خبر 1089197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha