بررسی تصویر رسانه ای اعراب و مسلمانان پس از حملات ۱۱ سپتامبر

کمیته آمریکایی-عربی مبارزه با تبعیض ، سمپوزیوم مجازی ۱۱ سپتامبر که برنامه ای دارای بخش های مختلف از جمله تصویر رسانه ای اعراب و مسلمانان در پی حملات ۱۱ سپتامبر بود را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wrmea»، کمیته آمریکایی-عربی مبارزه با تبعیض ، سمپوزیوم مجازی 11 سپتامبر که یک برنامه دارای چند بخش بود را برگزار کرد.

 

در نشست های مختلف این همایش تغییرات پس از 11 سپتامبر در زمینه های مختلف از جمله اقدامات امنیت ملی ، مهاجرت ، به تصویر کشیدن چهره دیگری از اعراب ، مسلمانان و آسیایی ها در رسانه ها ، بسیج و سازماندهی در جامعه آمریکایی - عربی ، آثار تبعیض بر این جامعه و موارد دیگر مورد بحث قرار گرفت.

 

ریاست نشست تصویری رسانه ای از اعراب و مسلمانان آمریکایی پس از 11 سپتامبر را «علی یونس» روزنامه نگار کهنه کار از موسسه تحقیقاتی « ADC» بر عهده داشت.

 

وی تاکید کرد که اکثریت آمریکایی ها اعرب یا مسلمانان نرامی شناسند و بیشتر دانش و آگاهی خود از آنها را از رسانه ها به دست می آورند.

 

 یونس گفت: برای ما بسیار مهم است که بدانیمچند نفر در یک اتاق خبر مسلمان یا عرب هستند و چه کسی داستان ما را به درستی بیان می کنند.

 

وی افزود: بعد از 11 سپتامبر یا هرگونه حمله تروریستی ، نحوه روایت داستان ها بر افکار عمومی تأثیر می گذارد. وقتی حمله ای از سوی افرادی که خود را به اشتباه مرتبط با اسلام معرفی می کنند ،صورت می گیرد پوشش خبری آن به مراتب بیشتر از حمله ای است که یک سفیدپوست آن را مرتکب می شود.

 

به گفته یونس اکنون اقدامات تروریستی بسیار زیادی از سوی برتری طلبان سفیدپوست انجام می شود اما پوشش رسانه های و تبلیغات علیه آنها هرگز به اندازه تبلیغاتی که علیه اعراب و مسلمانان وجود داشته ،نبوده است.

کد خبر 1089318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha