دفتر امام جمعه ریگ به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد

حجت‌الاسلام سیدعنایت هاشمی با اشاره به همکاری بسیار خوب نهاد نماز جمعه با کادر درمان و بهداشت از تبدیل شدن دفتر امام جمعه ریگ به کارگاه تولید ماسک خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعنایت هاشمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان درباره در اختیار قرار دادن مصلی و محل‌های اقامه نماز جمعه به منظور واکسیناسیون و درمان بیماران کرونایی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد قرارگاه و رزمایش مواسات، با همکاری نهادهای مسئول، در دفتر امام جمعه، قرارگاه رزمایش مواسات تشکیل شد.

 

امام جمعه ریگ از استان بوشهر، درباره کار قرارگاه با زمان‌بندی مناسب اظهار کرد: چون در آن زمان با کمبود ماسک مواجه بودیم، در اولین فرصت دفتر امام جمعه را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کردیم و به همت خواهران بویژه معاونت خواهران نماز جمعه، نزدیک پانزده هزار ماسک پارچه‌ای و یکبار مصرف و تعداد زیادی لباس مورد نیاز بیمارستان را تهیه کردیم و در اختیار مردم و بیمارستان شهرستان و مرکز درمانی قرار دادیم.

 

حجت الاسلام هاشمی از حمایت نهادهای ذیربط خبر داد و افزود: در مرحله بعد تمام افراد آسیب‌دیده را شناسایی کردیم و با ثبت لیست افراد و اولویت‌بندی، بسته‌های معیشتی به آن‌ها تحویل داده می‌شد و در صورت نیاز به کمک‌های مادی و بهداشتی و لوازم بهداشتی کمک‌های ویژه‌ای به آن‌ها انجام می‌شد و به صورت عام هم تمام افراد تحت پوشش که قشرهای آسیب‌پذیر بودند شناسایی کردیم و تاکنون نزدیک پانزده مرحله به صورت رزمایش‌های بزرگ و تحویل بسته‌های معیشتی به آن‌ها کمک‌هایی انجام شده است.

 

وی قربانی کردن گوسفند و گوساله و توزیع گوشت گرم در سطح شهر و روستاها را از کارهای مهم دانست که در این ایام اتفاق افتاده است و ابراز داشت: تشکیل گروه جهادی جوانان انقلابی دفتر امام جمعه یکی از کارهای مهمی بود که انجام شد که عملکرد بسیار خوبی داشته است.  در بحث ضد عفونی کردن معابر شهری، کنترل مبادی ورودی شهر، توزیع بسته‌های گرم و بسته‌های معیشتی فعالیت‌های دیگر ما بوده است.

 

امام جمعه شهر ریگ خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های ما در شرایط کرونایی کمک به دانش آموزان نیازمند بود که هم در خرید کتاب‌های درسی مقاطع مختلف ورود کردیم و هم در مواردی که نیازمند گوشی‌های هوشمند بودند به کمک خیرین نزدیک 150 دستگاه تبلت تهیه کردیم و در اختیار نیازمندان قرار دادیم.

 

وی از ایجاد آشپزخانه‌های اطعام مهدوی و اطعام حسینی در ماه مبارک رمضان و ایام ماه محرم خبر داد و افزود: در شرایط فعلی که مقام معظم رهبری فرمودند همه نهادهای مسئول به کمک کادر درمان بشتابند، از آغاز کار واکسیناسیون در بخش، به خاطر شرایط حاد کرونایی استان و نبود یک مکان مناسب برای این کار، از اوایل مرداد مصلای نماز جمعه را با تمام امکانات در اختیار کادر درمان قرار دادیم.

 

استاد حوزه علمیه افزود: با رایزنی با ادارات دیگر، تمام ملزومات و نیازهایی که این‌ها داشتند در بحث سخت افزار و نرم‌افزار در بحث تبلت و کامپیوتر و امکانات دیگر، تمام را در اختیار آن‌ها قرار دادیم و امروز مسأله واکسیناسیون روند بسیار خوبی را در بخش دارد و در حال اجرا است.

 

وی تصریح کرد: تجلیل از کادر درمان و عزیزان مرکز بهداشتی در چندین مرحله، حضور جوانان انقلابی ما در کنار آن‌ها، از کارهای بسیار مهمی بوده است که اتفاق افتاده است و در همین ایام ماه محرم هم با مدیریت هزینه هیئات مذهبی توانستیم چندین مرحله غذای گرم به کادر درمان و بیماران کرونایی بدهیم و در آینده نزدیک با هماهنگی صورت گرفته، اقلام مورد نیاز بیمارستان و مرکز در اسرع وقت در حد توان خریداری می شود و در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت.

 

حجت‌الاسلام هاشمی با تشکر از تدبیر بسیار خوب ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بلافاصله بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب در جهت کمک به درمان و تسهیل امر واکسیناسیون به همه ائمه سراسر کشور اعلام کردند که مصلاها در اختیار این عزیزان قرار بگیرد. ما در نهاد نماز جمعه تا آخر در کنار مردم شریف و عزیز و کادر درمان محترم هستیم؛ امیدوار هستیم که خداوند آرامش را با از بین رفتن این بیماری منحوس به مردم باز گرداند.

کد خبر 1089363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha