موکب شهدای مدافع حرم پذیرای عزاداران حسینی 

ابوذر بیگ زاده گفت: قریب ۱۷ نفر از نوجوانان و جوانان محله در موکب شهدای مدافع حرم به عنوان خادم الحسین (ع) به عزاداران حسینی خدمت رسانی می کنند.

«ابوذر بیگ زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: با کمک بچه های مسجد صاحب الزمان (عج) مدت ۸ سال است که موکب شهدای مدافع حرم محله کهوروئیه را راه اندازی کرده ایم.



این جوان مسجدی ادامه داد: قریب ۱۷ نفر از نوجوانان و جوانان محله در این موکب به عنوان خادم الحسین (ع) به عزاداران حسینی خدمت رسانی می کنند.


وی بیان کرد: در ۴ سال نخست، موکب هم زمان با دهه اول و دوم محرم در مقابل درب ورودی مسجد صاحب الزمان (عج) بر پا می شد اما کم کم با جذب نوجوانان و جوانانی از مرکز شهر جیرفت، قریب ۴ سال است که در دهه اول محرم این موکب در محله کهوروئیه و در دهه دوم در جنب چهار راه بسیج  واقع در مرکز شهر جیرفت برپا می شود.


بیگ زاده در تشریح برنامه های موکب شهدای مدافع حرم، ابراز کرد: تا قبل از شیوع کرونا چای، شربت و شیرینی نذری در این موکب به صورت صلواتی توزیع می شد اما پس از شیوع این ویروس، آب معدنی، آبمیوه، کیک و بستنی به صورت بسته بندی توزیع می شوند.


این جوان مسجدی ادامه داد: همچنین تاکنون در ایام محرم بسته های فرهنگی تبلیغی در بین عزاداران حسینی توزیع شده است.


وی اظهار کرد: پخش کلیپ های سخنرانی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین مداحی و نوحه خوانی از دیگر برنامه های این موکب است.


بیگ زاده اضافه کرد: البته یکی از فعالیت های این موکب برپایی مجلس عزاداری با حضور نوجوانان و جوانان عضو این موکب است که به سنج و دمام زنی و نوحه خوانی می پردازند.


این جوان مسجدی عنوان کرد: شروع برنامه های موکب شهدای مدافع حرم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء است و شامگاه امشب پس از اقامه نماز با حضور یکی از مداحان برنامه چهار پایه خوانی اجرا می شود.


وی بیان کرد: علاوه بر این نیز به همت بچه های مسجدی پشت نویسی ماشین های عزاداران حسینی با موضوع محرم و اسامی شهدای کربلا انجام می شود.


بیگ زاده یادآور شد: فعالیت موکب شهدای مدافع حرم فقط در ایام شهادت اهل بیت (ع) است و این موکب با هدف خدمت رسانی به عزاداران حسینی، جذب نوجوانان و جوانان و نیز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم راه اندازی شده است.


این جوان مسجدی تاکید کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد تا شرایط به گونه ای شود که بتوانیم این موکب را در ایام اربعین حسینی در مسیر کربلای معلی برپا کرده و این خدمات را در آنجا نیز ارائه دهیم.

 
ابراز کرد: افتخار ما این است که خادم عزاداران امام حسین (ع) هستیم و تاکنون توانسته ایم نوجوانان و جوانان زیادی را جذب فعالیت های خود کنیم و موکب شهدای مدافع حرم همواره پذیرای نوجوانان و جوانان حسینی و عاشق اهل بیت (ع) است.


بیگ زاده در خاتمه، گفت: گاهی فعالیت های موکب از محل نذورات مردمی انجام می شود اما در بیشتر اوقات بچه های مسجد با فروش برخی اقلام مبلغی را برای صرف هزینه های موکب جمع آوری می کنند.

کد خبر 1089414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha