مشکل واکسیناسیون کودکان از هفته آینده در گلستان حل می شود

جعفری با تشریح علت تعویق دریافت واکسن کودکان در گلستان، گفت: این مشکل از هفته آینده در استان حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، مدت زمان زیادی از هشدار وزارت بهداشت درباره شیوع سرخک در کشور نمی گذرد؛ مسئله ای که موجب شد تا مسئولان بیش از گذشته والدین را به واکسیناسیون کودکان و دقت در این مهم ترغیب کنند.

 

در حالی که مسئولان وزارت بهداشت جریانات ضدواکسن را آسیب زا می دانستند و به والدین توصیه می کردند به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، واکسیناسیون اطفال را به تعویق نیندازند اما تزریق واکسن اطفال در مراکز بهداشتی گلستان بنا به دلایل نامشخص متوقف شده است.

 

بسیاری از والدین گلستانی که برای واکسیناسیون کودکان خود به مراکز بهداشتی مراجعه کردند موفق به دریافت واکسن نشدند، همین مسئله موجب شد تا به سراغ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برویم و علت این مشکل را از وی جویا شویم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در خصوص واکسیناسیون کودکان مشکل کمبود واکسن در گلستان وجود ندارد.

 

«ناهید جعفری» ادامه داد: واکسن فلج اطفال کودکان در گلستان موجود است اما مجوز استفاده آن را از سوی وزارت بهداشت نداشتیم، در واقع برای استفاده از واکسن ها، وزارت بهداشت باید نسبت به صدور حواله الکترونیک اقدام می کرد تا ما پس از دریافت کد مصرف کالا نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنیم.

 

 وی خاطرنشان کرد: صدور حواله الکترونیک و مجوز مصرف واکسن اطفال امروز توسط وزارت بهداشت انجام شده و بر این اساس واکسیناسیون کودکان از هفته آینده در گلستان انجام می شود.

 

کد خبر 1089479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha