چهل‌وچهار مین دوره مسابقات قرآن کریم استان سمنان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام تدینی از برگزاری مرحله استانی چهل‌وچهار مین دوره مسابقات سراسر قرآن کریم استان سمنان پنج‌شنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ شهریورماه در حرم مطهر حضرت یحیی (ع) سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «اسماعیل تدینی» در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهل‌وچهار مین دوره مسابقات قرآن کریم استان سمنان گفت: در این مرحله از مسابقات برگزیدگان مرحله شهرستانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و پس از اتمام مسابقات نفرات برتر به‌عنوان نمایندگان استان به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از رقابت تعداد ۱۱۳ نفر در مرحله استانی خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۸ نفر آقا و ۶۵ نفر خانم هستند.

وی بابیان اینکه در مرحله استانی مسابقات شرکت‌کنندگان در دو گروه خواهر و برادر و در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق و دعاخوانی باهم به رقابت خواهند پرداخت افزود: مرحله شهرستانی مسابقات روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه در دو منطقه شرق و غرب استان برگزارشده است.

 

حجت‌الاسلام تدینی با اشاره به اینکه رشته اذان یکی از رشته‌های تخصصی برادران علاوه بر رشته‌های فوق در این مسابقات است، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه برگزاری مسابقات علاوه بر نفرات برتر مرحله شهرستانی مسابقات اوقاف و امور خیریه، نفرات اول مسابقات استانی سال قبل اوقاف در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و حفظ کل، قرائت ترتیل و تحقیق و نفرات برتر مسابقات سایر دستگاه‌ها با دارا بودن شرایط مندرج در آئین‌نامه نیز می‌توانند به‌صورت مستقیم و بدون شرکت در مرحله شهرستانی برای رقابت در مرحله استانی ثبت‌نام کنند.

کد خبر 1089673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha