مجموعه پهپاد پدافند هوایی در حال تبدیل شدن به قطب پهپادی کشور

امیر سرتیپ دوم ستاد پرویز با بیان اینکه مجموعه پهپاد پدافند هوایی در حال تبدیل شدن به قطب پهپادی کشور است، گفت: امروز دشمن به دلیل برخوردهای قاطعانه پدافند هوایی جرات نزدیک شدن به حریم مرزهای شرف و عزت جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ستاد «ارسلان پرویز» امروز (8 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پدافند هوایی یک نیروی تجهیزات محور است و در همه حوزه ها به خودباوری و خوداتکایی کامل رسیده است.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با بیان اینکه پدافند هوایی در حوزه های سازندگی، طراحی و تولید نیازمندی های خود، به خودکفایی رسیده است، گفت: در حال حاضر با کمک مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و دانش بنیان توانسته تعداد زیادی انواع سامانه های کشف فعال و غیرفعال راداری در اختیار داشته باشد و با استفاده از این سامانه ها علاوه بر داخل کشور کیلومترها فراتر از مرزهای هوایی را تحت رصد قرار دهد.

 

وی در ادامه بیان کرد: انواع موشک های دوش پرتاب مکانیزه، توپخانه های مجهز به کنترل آتش فعال و غیرفعال، انواع سامانه های موشکی تاکتیکی برد کوتاه و متوسط و رونمایی از سامانه های موشکی برد بلند ضدکروز و ضد بالستیک بومی و پیشرفته ارمغان 40 سال تلاش و خودباوری برای رهایی از یوغ وابستگی استکبار جهانی توسط مجموعه های دفاعی است.

 

امیر سرتیپ دوم ستاد پرویز در خصوص بحث تجهیزات پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی امروز در لبه پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا قدم برداشته است و اگر می بینید که با رصد دقیق و بی نقص، هر گونه هدف هوایی با شکست مواجه می شود نشان دهنده قدرت بومی و اقتدار نیروهای مسلح است.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور تاکید داشت: امروز دشمن به دلیل برخوردهای قاطعانه پدافند هوایی جرات نزدیک شدن به حریم مرزهای شرف و عزت جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

 

وی با بیان اينکه مجموعه پهپاد پدافند هوایی در حال تبدیل شدن به قطب پهپادی کشور است، ادامه داد: پدافند هوایی در حال حاضر مجهز به انواع پهپادهای پیشرفته بومی با قابلیت حمل انواع محموله ها و مهمات است.

 

امیرسرتیپ دوم ستاد پرویز با اشاره به اینکه ماموریت پدافند هوایی نه زمان، نه صلح و نه تعطیلی می شناسد، افزود: وظیفه ۲۴ ساعته بسیار مهمی بر عهده پدافند هوایی شامل رصد، پایش، شناسایی و در صورت نیاز اقدام تاکتیکی قرار دارد و پدافند هوایی امروز از صیانت هوایی به سیادت هوایی رسیده است.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور به برنامه های هفته پدافند هوایی اشاره کرد و افزود: از ۶ لغایت ۱۳ شهریور به نام هفته پدافند هوایی نامگذاری شده است که در راستای تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی به محضر نماینده ولی فقیه در استان خواهیم رسید.

 

وی در ادامه بیان کرد: مراسمات مختلفی از جمله محفل انس با قرآن، تجلیل از خانواده های شهدا، ایثارگران و کارکنان نمونه کادر وظیفه پدافند هوایی شرق کشور طی این هفته در دستور کار قرار دارد.

 

امیر سرتیپ دوم ستاد پرویز با اشاره به اینکه طی هفته پدافند هوایی طرح مردم یاری در استان اجرا خواهد شد، گفت: بحث اهدای خون و برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی از جمله دیگر برنامه های در دستور کار طی این هفته است.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور ادامه عنوان کرد: بحث برپایی ایستگاه سلامت و ارائه خدمات پزشکی توسط کادر درمان این مجموعه نیز طی هفته پدافند هوایی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه توسط پدافند هوایی شرق کشور در بسیاری از مناطق در زمینه مقابله با ویروس منحوس اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: جهت جلوگیری از مبتلاشدن کارکنان پدافند هوایی شرق به کرونا، بحث تب سنجی، پایش سلامت و اجرای پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفت و تاکنون موردی از ابتلا به ویروس منحوس کرونا در این مجموعه مشاهده نشده است.

 

امیر سرتیپ دوم ستاد پرویز با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ افروزی نیست، ادامه داد: اما اگر دشمن دچار توهمی برای تجاوز شود قطعا امنیتی برای آن ها وجود نخواهد داشت و سیلی محکمی خواهند خورد و ما از قدرت دفاعی کوتاه نخواهیم آمد.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور در پایان با بیان اینکه فیزیک پدافند هوایی قابل لمس نیست، گفت: هیچ ماموریتی از جمله هوایی، زمینی یا دریایی بدون حمایت چتر پدافند هوایی قابل اجرا نیست و وظیفه ما تولید امنیت است و با تولید امنیت از تولیدات داخلی پشتیبانی و حمایت می کنیم.

 

 

کد خبر 1089695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha