شبکه‌سازی مساجد در استمرار نهضت مواسات ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادزاده گفت: شبکه‌سازی مساجد در استمرار نهضت مواسات بسیار ضروری است زیرا از یک سو باید نیازمندان جدید شناسایی شوند و از سوی دیگر، طوری نباشد که به یک خانواده، در یک نوبت، چند بسته ارزاق یا کمک نقدی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین «وحید مرادزاده» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه عمل مسجدی ها و هیئتی ها و فعالان گروه های جهادی و بسیجیان به توصیه مجدد مقام معظم رهبری درباره اجرای نهضت مواسات، بسیار عالی است، اظهار کرد: امیدواریم دولت سیزدهم و تمام مسئولان و مدیران جدید از ظرفیت و توان این گروه ها در مقابله با کرونا بهره مند شوند.

 

مدیر مدرسه علمیه علم الهدی افزود: شبکه سازی مساجد، هیئت های مذهبی و گروه های جهادی در استمرار نهضت مواسات بسیار ضروری است زیرا هم باید نیازمندان جدید شناسایی شوند و هم طوری نباشد که به یک خانواده، در یک نوبت، چند بسته برسد.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه، در این زمینه نیز شاهد نوعی بی نظمی و آشفتگی هستیم زیرا گاهی افرادی برای دریافت بسته ارزاق و کمک های معشیتی مراجعه می کنند که در مساجد محله خودشان این کار صورت می گیرد.

 

مرادزاده ادامه داد: مسجدمحوری محلات در زمینه کمک مومنانه باید جنبه علمیاتی پیدا کند به طوری که هر خانواده مستحق برای دریافت کمک باید به مساجد محله خود مراجعه کند و برای این کار لازم است اطلاعات و مشخصات این افراد در سامانه ای واحد ثبت شود تا وقتی یک نیازمند به مسجدی مراجعه می کند از طریق کد شناسایی اش، مشخص شود که آیا اهل محله ای هست که آن مسجد در آن واقع شده است یا خیر.

 

وی خاطرنشان کرد: وزارت خانه ها و سازمان ها و نهادهایی که در اجرای رزمایش مواسات و همدلی فعال هستند باید سامانه ای مسجدمحور راه اندازی کنند تا مشخص شود فلان خانواده نیازمند در محله ای از شهر یا روستا از کدام مسجد خدمت دریافت کرده است تا فرصت خدمت راسنی به عموم محرومان فراهم شود.

 

کد خبر 1089732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha