کلانشهر کرج نیازمند سلامت و فساد ستیزی و دوری از زدو بند های رایج است

منعمی با اشاره به اینکه شهر کرج مدت های طولانی است که در حوزه مدیریت شهری از تصمیمات سیاسی، جناحی و غیر کارشناسی رنج می برد گفت: کلانشهر کرج نیازمند سلامت و فساد ستیزی و دوری از زدو بند های رایج است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، « فاطمه منعمی» در نطق پیش از دستور هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در پوشش اخبار شورای شهر گفت: امروز هم روزی از ایام ماه محرم است و معمولا در چنین ایام مبارکی فرصتی فراهم می شود تا در خصوص درس ها و عبرت های واقعه عظیم عاشورا بیشتر تعقل کنیم؛ عاشورا همواره زنده، حیات بخش و حرکت آفرین است هر چند این اتفاق در زمان و مکان محدودی به وقوع پیوست، امام درس های آن ویژه زمان و مکان مشخصی نیست.

 

رئیس کمیته بانوان، کودک وخانواده شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه واقعه بزرگ عاشورا در عرصه سیاسی الگوی بسیاری از حرکت هاست، افزود: شخصیت وجودی حضرت سید الشهدا و قیام الهی او مشتمل بر جلوه های متنوعی از هدایت انسان هاست؛ یکی از عبرت گیری ها از حماسه عاشورا در توجه به موقعیت خواص نمایان می شود مسئله ای که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده است و درباره ی آن تذکر داده است، ایشان می فرماید "خواص کسانی هستند که از روی فکر و فهمیدگی و آگاهی تصمیم می گیرند و کار می کنند یک راهی را می شناسند و دنبال آن حرکت می کنند وقتی خواص طرفدار حق در یک جامعه یا اکثریتشان آنچنان می شوند که دنیای خودشان برایشان اهمیت پیدا می کند و ممکن است از ترس از دست دادن مال، پست و مقام یا از ترس منفور شدن و یا تنها ماندن حاضر می شوند زیر بار انتخابی بروند که به مصلحت جامعه نیست و بدین وسیله سرنوشت گروه یا مردمی را به سمت و سویی ببرند که هزینه و تاوان آن را مردم پرداخت خواهند کرد و قطعا در این میان قشر آسیب پذیر مستضعف و کم برخوردار صدمات فراوانی خواهد دید و اگر تشخیص  دهند نتیجه عملکردی، تعالی جامعه و سلامت مردم است". 

 

منعمی بیان کرد: اعضای شورای شهر کرج آنچه امروز انجام می شود در صفحه تاریخ این شهر و مردم ثبت خواهد شد و دیری نخواهد پائید که مردم به قضاوت خواهند نشست.

 

وی تاکید کرد: شهر کرج مدت های طولانی است که در حوزه مدیریت شهری از تصمیمات سیاسی، جناحی و غیر کارشناسی رنج می برد.

 

خزانه دار شورای شهر کرج یادآور شد: شهر نیازمند سلامت و فساد ستیزی،پرکاری، تجربه و دوری از زدو بند های رایج است،امروز باید شهرداری انتخاب کنیم که حداقل خودش را برای 4 سال خدمت بی وقفه آماده کرده باشد نه آنکه خدایی نکرده شهرداری را نردبانی برای پست های دیگر قرارداده باشد. البته این موضوع در مورد خود ما هم مصداق دارد.

 

منعمی گفت: جامعه اسلامی و انسانی بر پایه اصولی بنا شده است که یکی از مهم ترین آن ها وفای به عهد است و اگر در جمعی یا جامعه ای هر چند کوچک این اصل ریز پا گذاشته نشود دیگر آن جامعه نمی تواند سربلند باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: به هر حال هر گزینه ای که انتخاب می شود اولا شهردار همه شهر و شوراست و نه عده ای که به او رای دادند و به نظرم همه مخاطبین این حرف معنای آن را می دانند و ثانیا هر گزینه ای که شهردار شود، ما دو وظیفه اصلی داریم:1- نظارت کامل بر عملکرد شهردار منتخب و مجموعه تحت امر او.2- کمک به حل مشکلات شهر.

 

 

 

کد خبر 1089749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha