لزوم تعریف برنامه های فرهنگی هنری فارس در اندازه های ملی

سهرابی گفت: برگزاری همایش ملی تئاتر و ارتباط فرهنگی افتخاری برای استان فارس به عنوان یک سرزمین فرهنگی کهن است و برنامه های فرهنگی هنری فارس باید در اندازه های ملی باید تعریف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (دوشنبه 8 شهریور) در آئین پایانی همایش ملی تئاتر و ارتباط فرهنگی بر بستر فضای مجازی گفت: هنر برای انتقال مفاهیم بهترین و مهمترین ابزار و به ویژه با زبان هنرهای نمایشی است و یکی از مهمترین رشته های هنری است که از طریق آن گفتگو شکل می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این همایش ملی به میزبانی شیراز جنت طراز و پایتخت کتاب ایران و توسط موسسه آموزش عالی شیراز برگزار شد و توانست در جذب و ارائه مقاله های علمی پژوهشی همایشی بزرگ و ملی تئاتر را رقم بزند.

وی اضافه کرد: استان پهناور فارس و به خصوص شهر شیراز از دیر باز مهد تمدن، فرهنگ و هنر در سراسر جهان بوده و زبان زد خاص و عام است و با توجه به قومیت های مختلفی که در این استان پهناور به عنوان قوم 72  ملت وجود دارند، باعث شده تا جهانیان استان فارس و شیراز را بشناسند و آگاه شوند که چه مفاخر بزرگی از جمله سعدی، حافظ، خواجو در دل خودش جای دارد و بدانند بزرگانی که در این خطه فرهنگی خفته اند، نشان دهنده مهد تمدن، فرهنگ و هنر هستند و بنابراین برنامه های فرهنگی هنری که در فارس انجام می گیرد در اندازه های ملی باید تعریف شود.

سهرابی تاکید کرد: برگزاری این همایش افتخاری برای استان است که در شهر شیراز میزبان همه شرکت کنندگان از سراسر کشور باشیم و بدانیم که هنر برای انتقال مفاهیم بهترین و مهمترین ابزار است، به ویژه که با زبان هنرهای نمایشی هم همراه شود.

وی هنر تئاتر را مادر تمام هنرها دانست و بیان کرد: نمایش یکی از مهمترین رشته های هنری است که از طریق آن گفت‌و‌گو شکل می گیرد و از زبان هنر در انواع و اقسامش استفاده های بهینه می کند و تاثیرات قابل توجهی که این نوع هنر دارد از همان هنرهای نمایشی و تئاتر برگرفته شده است.

خاطر نشان می شود، در این آئین برگزیدگان همایش ملی تئاتر و ارتباط فرهنگی اعلام شدند و از این میان «جواد امین خندقی»، مطالعه انتقادی دیدگاه کی ‌ران در باب نقد اخلاقی ادبیات نمایش، «نفیسه محمدی تمنایی»، چهاربن مايه مفهومی مشترک در نمایش های آیینی ایران و تعزیه و «مهسا رون» برای مایه های ژورنالیستی در قلم میرزا طباطبایی نایینی در روزنامه تیاتر جوایز نفرات برتر را کسب کردند.

 

کد خبر 1089762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha