آسمان کشور تحت نظارت سه هزار و ۷۰۰ نقطه پدافند هوایی است

امیر سرتیپ نوروزی گفت: آسمان کشور تحت نظارت سه هزار و ۷۰۰ نقطه پدافند هوایی است که شبانه روزی برای تامین امنیت فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، امیر سرتیپ «حسین نوروزی» در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند هوایی و سالروز تشکیل این نیرو در کشور ایران اظهارداشت: تامین امنیت مرزهای هوایی کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر این موضوع تاکید داشته و پدافند هوایی را اولویت اول کشورمان معرفی کرده اند.

 

فرمانده پدافند هوایی اصفهان افزود: در دوران دفاع مقدس نقش موثر و راهبردی این نیرو در تامین امنیت هوایی داشته و با همراهی نیروی هوایی توانستند تعداد زیادی از پرنده های دشمن را زمین گیر کرده و شکست دهند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم همین اقدامات صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به توان فراگیر پدافند هوایی در سراسر کشور، تصریح کرد: آسمان کشور تحت نظارت سه هزار و 700 نقطه پدافند هوایی است که شبانه روزی برای تامین امنیت فعالیت می کنند که بخش مرکزی این مجموعه در استان اصفهان مدیریت می شود.

 

امیر سرتیپ نوروزی با اشاره به اینکه ظرفیت نظامی فعال در کنترل مرزهای هوایی کشور وجود دارد، خاطرنشان‌کرد: استان اصفهان جز مناطق مهم کشور و دارای صنایع اقتصادی و نظامی مهمی است که امنیت آن ها مورد توجه بوده که در این عرصه امنیت هوایی از جمله آن به حساب می آید.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر یگان های پدافند هوایی در آن مناطق فعال بوده و با بروز شرایط بحرانی توسعه و تجهیز آن انجام می شود اما در شرایط آرامش فعالیت عادی انجام و تعطیل نشده است.

 

*خودکفایی در بخش های مهم نظامی

 

فرمانده پدافند هوایی اصفهان با اشاره به اینکه توسعه نظامی با پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورده است، گفت: این اتفاق در حوزه پدافند هوایی نیز صورت گرفته که این یگان به عنوان بهره بردار تجهیزات نظامی، از تولیدات داخلی استفاده می کند.

 

وی اضافه کرد: همین خودکفایی نقش مهمی در کاهش مشکلات در شرایط تحریمی داشته تا با توانایی داخلی اختلالی در نظم و امنیت کشور رخ ندهد.

 

*ضرورت توجه نیازهای بصیرتی در جنگ نرم

 

رئیس عقیدتی و سیاسی پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور در بخشی از نشست خبری به توان رزمی و دفاعی نیروهای مسلح ایران اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس در جنگ سخت با دشمن دستاوردهای زیادی را از جان گذشتگی رزمندگان بدست آوردیم.

 

حجت الاسلام «جانمراد موسوی» ادامه داد: در حال حاضر توان نظامی کشور برای جنگ سخت و نیمه سخت به گونه ای است که دشمن جرات حمله نظامی نداشته و همواره فعالیت های آن مورد رصد قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به جنگ نرم و فعالیت ضد فرهنگی دشمنان علیه نظام اشاره کرد و اظهارداشت: برای این عرصه از نبرد و جنگ نظامی به خودسازی و بصیریت افزایی نیاز داریم تا پیروز شویم.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه 10 شهریورماه سال 1387 قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در کشور تشکیل شد، گفت: به این مناسبت هفت روز را به نام هفته پدافند هوایی نامگذاری کرده اند که دستاوردها و تلاش های این یگان به تصویر کشیده می شود.

کد خبر 1089792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha