تلاش مجدانه مرکز نیکوکاری یاشیل یول تبریز برای آزادی زندانیان نیازمند

مرکز نیکوکاری یاشیل یول تبریز در راستای وظیفه اجتماعی و انسانی و در اقدامی خداپسندانه،موجبات آزادی ۱۶ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرد.

«مهرداد عالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با تاکید بر این که زندانیان جرایم اجتماعی و غیرعمد بدون تردید نیازمند یاری و دستگیری هستند،اظهار کرد: به همت مرکز نیکوکاری یاشیل یول،۱۶ نفر از بند زندان رهایی یافتند.
مدیرمرکزنیکوکاری یاشیل یول تبریز گفت: کمک به زندانیان جرایم غیر عمد و خانواده‌های آن ها در جامعه به عنوان مصداق بارز و روشن یک امر خیر و از ضرورت ها می باشد.
عالی با بیان اینکه باید از این افراد که بر اثر عوامل اجتماعی در دام زندان گرفتار می شوند، دستگیری کرد،افزود: مرکزنیکوکاری یاشیل یول تبریز به طور ویژه از سال ۱۳۹۸ در این مسیر خیر قدم برداشته و تا به امروز موجبات آزادی ۱۶ زندانی  را با رقم بدهی ۱۴۰ میلیون تومان که نه با سوء نیات مجرمانه بلکه صرفا به دلیل ناتوانی در پرداخت دیون روانه حبس شده بودند را فراهم نموده است.
وی کمک در جهت آزادسازی زندانیان نیازمند مالی و جرایم غیرعمد را یک اقدام بسیار مهم و ضروری اجتماعی خواند و گفت: خدمت در این عرصه و کمک به زندانیان حقیقتا توفیق بسیار بزرگ و ارزشمندی از طرف خدای متعال است و خیرین و ما نیز شکرگزار این توفیق هستیم.
عالی با اشاره به این که آبروی تمامی زندانیان گرفتار مهم است و در طی مسیر آزادی باید این مهم و اصل حفظ شود، یادآور شد: زندانی شدن سرپرست خانواده باعث سرافکندگی و مشکلات تربیتی فرزندان و در نگاهی کلی جامعه می‌شود و برای همین انفاق در این حوزه باعث می‌شود تا از بسیاری مشکلات تربیتی خانواده‌های این عزیزان پیشگیری شود.
وی خانواده‌های زندانیان را به مراتب نیازمندتر به کمک و یاری خیرین دانست و تصریح کرد:اگر بتوانیم این آسیب‌ها و کمبود‌ها را به واسطه کمک‌ها و یاری‌رسانی‌های خیرخواهانه خود از خانواده زندانیان دور کنیم، به یقین از آسیب‌ها و خطرات احتمالی دیگر نیز جلوگیری کرده‌ایم.
مدیرمرکزنیکوکاری یاشیل یول تبریز نجات انسان گرفتار در بند زندان را یکی از مصادیق بارز و ارزشمند کار خیر دانست و خاطرنشان کرد:در دین اسلام، بر اهمیت نجات دیگران از گرفتاری و انجام امور خداپسندانه،توصیه‌ شده است و با عمل به این تاکیدها توانستیم این تعداد از زندانیان را به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردانیم.

 

 

 

کد خبر 1089814

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha