مداحان در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در افزایش روحیه رزمندگان داشتند

آیت الله عابدینی گفت: : در دوران دفاع مقدس هم مداحی ها با الهام از رجزخوانی اصحاب و یاران امام حسین (ع) بود و همین امر هم سبب می شد تا روحیه رزمندگان بالا رفته و روحیه دشمن تضعیف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم تجلیل از خانواده های مداحان شهید و رزمنده دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت که شب گذشته (دوشنبه 8 شهریور) در جوار گلزار شهدای قزوین برگزار شد، بیان کرد: شهید رجایی از دیار قزوین است و ای کاش قدر این شخصیت را بدانیم و بیش از پیش یاد و نام این شهید بزرگوار را گرامی بداریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس این محبت به امام حسین (ع) و اهل بیت بود که اقشار مختلف جامعه را متحد کرد و رمز این وحدت در آن دوران و شرایط عمل به آیه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا» بود.

 

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هم مداحی ها با الهام از رجزخوانی اصحاب و یاران امام حسین (ع) بود و همین امر هم سبب می شد تا روحیه رزمندگان بالا رفته و روحیه دشمن تضعیف شود و این امر هم با الهام از فرهنگ عاشورا بود.

 

در ادامه رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد:  در سال جاری هفته فرهنگی قزوین با ماه محرم تقارن یافته بنابراین برنامه های این هفته با محتوای عاشورایی در حال برگزاری است.

 

«محمد درافشانی» خاطر نشان کرد: یکی از اقشار اثرگذار در هشت سال دفاع مقدس مداحان بودند به طوری که با ایجاد شور حسینی انرژی معنوی مضاعفی را در رزمندگان ایجاد می کردند و امنیت امروز مرهون از خودگذشتگی و ایثار این رزمندگان است.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از 16 خانواده مداح شهید دفاع مقدس و مدافع حرم، 15 مداح رزمنده در دوران دفاع مقدس و سه خانواده شهید مدافع سلامت در قزوین تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1089860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha