سازمان های مردم نهاد در ایجاد مشارکت های اجتماعی نقش موثری دارند

ثمینی از برگزاری دوره ی آموزشی برای سازمان های مردم نهاد استان با محوریت تعیین کننده های موثر بر سلامت روان خبر داد و گفت: سازمان های مردم نهاد در ایجاد مشارکت های اجتماعی نقش موثری دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» امروز در حاشیه، دوره آموزشی در خصوص تعيين كننده های اجتماعی موثر بر سلامت روان با محوريت « معضل اجتماعی خودكشی »، اظهار داشت: پیشگیری و فرهنگسازی مهم ترین گام در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: در سالهای اخير با رشد کمی و تخصصی  شدن سمن ها شاهد نقش آفرينی بیشتر آنها در حوزه های مختلف بویژه در مبارزه با آسيب های اجتماعی از جمله مواد مخدر، بازآفرينی بافت های فرسوده شهری، صيانت از محيط زيست، تحكيم بنيان خانواده و كمك به دولتها در فراهم آوردن بستر توسعه بوده ايم .

 

وی ابراز کرد: سازمان های مردم نهاد نقش مهم و اساسی در فراهم آوردن زمينه مشاركت اجتماعی و هم افزایی در جهت اجرای برنامه های دولتها دارند .

 

ثمینی ادامه داد: اگرچه تعيين سياست ها و برنامه ها توسط دولتها صورت می پذيرد و از طريق دستگاههای اجرایی محقق می گردد، اما نبايد از نقش تشکل های مردمی در ايجاد  مشاركتهای اجتماعی و هم افزایی برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها غفلت نمود.

 

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: برگزاری مستمر دوره های آموزشی به عنوان یک  ضرورت در جهت توانمندسازی سمن ها همواره مورد تاکید است .

 

گفتنی است، این دوره ی آموزشی سازمان های مردم نهاد استان برای ۱۱۰ نفر از نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان، با حضور معاون سياسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدير كل امور اجتماعی استان و مدرس این دوره، به صورت مجازی برگزار شد.

کد خبر 1089862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha