فعالیت ۸ کمیته برای برگزاری باشکوه کنگره ملی آیت الله مدنی در همدان

حجازی گفت: امسال سومین کنگره توسط مؤسسه شهید مدنی برگزار می‌شود؛ نخستین کنگره ویژه آیت‌الله نجفی همدانی و دومین کنگره مختص آیت‌الله تألهی برگزار شد.

«سید محمد کاظم حجازی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: امسال سومین کنگره توسط مؤسسه شهید مدنی برگزار می‌شود؛ نخستین کنگره ویژه آیت‌الله نجفی همدانی و دومین کنگره مختص آیت‌الله تألهی برگزار شد.

 

دبیر کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی(ره) افزود:  امروز 40 سال از شهادت آیت الله مدنی گذشته اما هنوز نام ایشان به نیکی یاد می‌شود و بسیاری از افراد جامعه با خاطرات دلنشینی از او سخن می‌گویند و همه اذعان دارند که آیت‌الله مدنی‌ها از دل حوزه برخواستند و در دامن حوزه علمیه پرورش یافتند.

 

حجازی با بیان اینکه نوع مراوده شهید مدنی از دهه 40 به بعد برای روحانینون امروز الگو و نمونه است، گفت: متأسفانه امروز به دلیل هجمه‌ها، رغبت به حوزه و روحانیون تقلیل یافته است اما شهید مدنی در اوج طاغوت نوع مدیریتی که بر عملکرد خود داشتند از همه طیف افراد را دور خود جمع کرده بود و با قشر خاصی فقط مراوده نداشتند.


وی ابراز کرد: در چنین شرایطی افراد و بازاریان را جهت راه‌اندازی مؤسسه قرض‌الحسنه مهدیه تشویق کرد و این اقدام نتیجه ارتباط مؤثر او با بازاریان بود؛ پذیرش دعوت ایشان از سوی پزشکانان زمان برای ساخت و راه‌اندازی درمانگاهی برای محرومان نشان‌دهنده کلام نافذ وی است؛ تأسیس دارایتام مهدیه و مسجد مهدیه نیز همین‌گونه بود.
 


مدیرعامل مؤسسه شهید مدنی با تأکید بر تبیین شخصیت شهید مدنی بیان کرد: نباید برنامه‌ها ختم به کنگره شود چراکه کنگره بهانه است برای همراه کردن مجموعه‌‌‌‌‌های علمی؛ اکنون بعد گذشت دو سال از کنگره آیت‌الله تألهی هنوز مقالات و آثار فاخری از روحانیون و حوزویان به دست ما می‌رسد قریب 11 کتاب توسط طلاب پژوهشگر درباره این شخصیت تبیین شد.

 

حجازی در ادامه به برخی از اقدامات کمیته اشاره و افزود: امیدوارم با تلاش‌‌‌‌‌های مجدانه کمیته‌‌‌‌‌های کنگره، بتوانیم به وظیفه خود در شناساندن این شهید والامقام به جامعه عمل کنیم.

 

گفتنی است که مقرر شده ،  کنگره شهید آیت‌الله مدنی با رعایت کامل پروتکل‌‌‌‌‌های بهداشتی با جمعیت محدود و با استفاده از پخش به صورت مجازی در مرکز همایش‌‌‌‌‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان هم‌زمان با چهلمین سالگرد شهادت این عالم ربانی در شهریور‌ماه سال جاری برگزار شود.

 

 

 

کد خبر 1089959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha