چهار طرح مجوز سرمایه گذاری خارجی گرفت/فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی بودجه آنها را ترمیم می کند

شهسواری از اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای چهار طرح در پنج ماهه نخست امسال در استان خبر داد و در ادامه به اهمیت و ضرورت فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی استان اشاره و تصریح کرد: در این باره ۷۰ مجوز برای فروش وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛حمید شهسواری، سه شنبه(۹ شهریور) در نشست خبری ابتدا با گرامیداشت هفته دولت و اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت جدید؛ عدالت در همه زمینه ها را باعث اعتمادسازی و وحدت دانست و با اشاره به خدشه دار شدن اعتماد مردم گفت مسئولین باید شفافیت را بیشتر کنند.

 

 

سرپرست اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان بهبود فضای کسب و کار را یکی از مهمترین مسائل استان قلمداد کرد و گفت: یاری کردن بخش خصوصی و برطرف کردن موانع باعث تلطیف فضای کسب و کار استان است.

 

 

وی با برشمردن ظرفیت های استان کرمان در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و...که می تواند پهناورترین استان کشور را تبدیل به بهشتی برای سرمایه گذاران بکند؛ بهره برداری صحیح از این ظرفیت ها را باعث ارزآوری بیشتر برای استان دانست.

 

 

عبدالکریمی با بیان اینکه حرکت خوبی در جهت صادرات غیرنفتی داشتیم؛ از اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای چهار طرح در پنج ماهه نخست امسال در زمینه های تولید پنل خورشیدی، احداث نیروگاه خورشیدی و استخراج معدن خبر داد و ابراز امیدواری کرد: طرح های بیشتری در استان این مجوز را دریافت کنند.

 

 

وی ادامه داد: برای این چهار طرح مجموعاً سرمایه ای معادل ۲۰۳ میلیون یورو مصوب شده که طی این پنج ماه مبلغ ۱،۲ میلیون یورو به عنوان سرمایه خارجی وارده برای استان کرمان به ثبت رسیده است که میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب در پنج ماهه نخست امسال حدود ۹۵ درصد افزایش را نسبت به کل سال ۹۹ نشان می دهد.

 

 

سرپرست اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان اظهار کرد: فرصت های سرمایه گذاری استان و نیز موانع آن در حال احصاء است.

 

 

وی در ادامه به اهمیت و ضرورت فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی استان اشاره و تصریح کرد: در این باره ۷۰ مجوز برای فروش وجود دارد که بیشترین آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است.

 

 

عبدالکریمی در تکمیل این بخش از سخنانش با تأکید بر مولدسازی از جمله با برگزاری مزایده ها و فروش اموال مازاد دستگاه ها تصریح کرد: این درآمدها هم بودجه آن دستگاه را ترمیم می کند هم حق بازنشستگی پرسنل را بهتر می پردازد و هم می تواند در مسیر طرح های آنها قرار بگیرد.

 

 



 

کد خبر 1089971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha