بهره برداری از طرح های بهسازی مسکن روستایی به مناسبت هفته دولت

زمانی گفت: بنیاد مسکن فارس با اعطای تسهیلات و وام های بلاعوض بهسازی مسکن روستاهای فارس را در اولویت قرار داده است و طرح های بهسازی مسکن روستایی در استان را به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطالله زمانی»، امروز (سه شنبه 9 شهریور) با اشاره به بهره برداری طرح های مسکن روستایی در استان فارس به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: 408 واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی در مرودشت با 342 میلیارد و 720 میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: بنیاد مسکن فارس با اعطای تسهیلات 500 میلیون ریالی و وام های بلاعوض 300 میلیون ریالی در اجرای این طرح ها مشارکت داشته است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن با اعطای تسهیلا کم بهره و وام های بلاعوض و رایگان در مقاوم سازی روستایی و ترمیم خسارت های ناشی از حوادث با پرداخت یک هزار و 865 میلیارد ریال تسهیلات ویژه قرض الحسنه به متقاضیان اقدام کرده است.

زمانی با اشاره به بهسازی مسکن روستایی در فراشبند اعلام کرد: همزمان با هفته دولت 181 واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی در فراشبند با 152 میلیارد و 40 میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن با اعطای وام های 500 میلیون ریالی و تسهیلات بلاعوض 300 میلیون ریالی در بهسازی این طرح ها مشارکت داشته است.

زمانی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات برای جبران حوادث شهری و روستایی در شهرستان فراشبند به مبلغ ۶۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال  از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن فارس در راستای توسعه روستایی و محرومیت زدایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به جلوگیری از مهاجرت روستاییان فراشبند به شهر و تامین عادلانه امکانات و بالا بردن سطح بهداشت عمومی گفت: طرح اسکان عشایر «هیبت لو» انجام شده  و در روستای «آویز» یک هزار و ۳۰۰ میلیون ریال و در روستای دژگاه 2 هزار و 500 میلیون ریال، در طرح اسکان عشایر «هیبت لو» ۶۰۰ میلیون ریال از طرف بنیاد مسکن فارس با هدف بهسازی سرمایه گذاری شده است.

زمانی ادامه داد: به مناسبت هفته دولت بهسازی 408 واحد مسکونی در شهرستان مهر با مشارکت بنیاد مسکن فارس نیز به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: برای بهسازی این واحد های مسکونی 342 میلیارد و 720 میلیون ریال سرمایه گذاری شده  و بنیاد مسکن فارس با اعطای تسهیلات 500 میلیون ریالی و وام های بلاعوض 300 میلیون ریالی برای بهسازی این واحد ها اقدام کرده است.

زمانی اعلام کرد: بنیاد مسکن فارس در سال گذشته گام های ارزنده ای برای  توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان مهر برداشته است و این نهاد انقلابی در طول سال‌های گذشته در راستای آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی به ایجاد سرپناه برای محرومان جامعه و همچنین ایجاد عدالت در توسعه اقدام کرده است.

وی همچنین از بهره برداری از 535 واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: همزمان با هفته دولت بهره برداری از 535 واحد مسکن روستایی در این شهرستان آغاز شد.

زمانی اعلام کرد: 449 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار و تسهیلات برای بهره بردای از این طرح های تامین شده است و بنیاد مسکن در شهرستان شیراز بر مبنای مدیریت جهادی برای محرومیت زدایی در روستاها تلاش کرده است و تاکنون تعداد 2 هزار و 598 قطعه زمین در روستاهای شهرستان شیراز برای ساخت منازل مسکونی به متقاضیان واگذار شده است.

کد خبر 1090056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha