برنامه‌های مساجد در دهه سوم محرم به تبیین ارتباط بین عاشورا و ظهور اختصاص یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل‌پور گفت: برنامه‌های مساجد در دهه سوم محرم بهتر است به تبیین ارتباط بین عاشورا با ظهور و مهدویت و نقش عزاداران حسینی در زمینه‌سازی ظهور اختصاص یابد.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی اسماعیلپور» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ائمه جماعات و شورای فرهنگی مساجد باید برنامه ریزی راهبردی و محتوایی در برگزاری برنامه های مساجد داشته باشند، اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از مساجد برنامه ها صرفا به شکل معمول برگزار می شود بدون اینکه فکری برای محتوای آن وجود داشته باشد.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: کارگزاران مساجد بیش از همه به فکر برگزاری برنامه ها در مناسبت های مختلف هستند و بیش از آنکه به فکر تامین محتوای برنامه ها باشند به فکر جذب بانی هستند. البته این کار ضرورت دارد و بسیار مهم است ولی نباید محتوا را تحت الشعاع قرار دهد.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه نبود برنامه ریزی محتوایی برای مساجد در ماه های محرم و صفر و حتی در ماه رمضان مشاهده می شود این در حالی است که در چنین ایامی که مردم بیشتر در مساجد حضور می یابند باید فکری برای افزایش بصیرت دینی و معرفت انقلابی مردم کرد.

 

اسماعیلپور ادامه داد: تمرکز همه مساجد و هیئت های مذهبی در دو دهه اول محرم بر برگزاری مراسم سوگواری و روضه است و همین مانع از تمرکز بر محتوا می شود ولی خوب است که در دهه سوم محرم که جامعه کمی از موضوع عزاداری فاصله گرفته است، بیشتر به فکر محتوا بود.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه های مساجد در دهه سوم محرم بهتر است به تبیین ارتباط بین عاشورا و مهدویت و نقش عزاداران حسینی در زمینه سازی ظهور اختصاص یابد زیرا هیچ فرصتی بهتر از محرم و صفر برای زمینه سازی ظهور و تشکیل تمدن نوین اسلامی وجود ندارد.

کد خبر 1090059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha