افتتاح و آغاز عمليات اجرايي ۲۰پروژه گازرسانی در شهرستان سقز

به مناسبت گراميداشت هفته مبارک دولت افتتاح و آغاز عمليات ۲۰ پروژه گازرسانی در شهرستان سقز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در كردستان، احمد فعله‌گري مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مراسم افتتاحیه این پروژه‌ها در سقز ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان سقز دومين شهر بزرگ استان از لحاظ جمعيت است مورد توجه ويژه و خاص قرار گرفته و با تعریف پروژه‌های فراوان روستایی و صنعتی سطح بهره‌مندي اهالي اين شهرستان از نعمت گاز طبيعي با جهش زيادي مواجه می‌شود.

 

 

مديرعامل شركت گاز استان كردستان با بيان اينكه بهره‌مندي هر چه بيشتر روستاهاي شهرستان سقز هدف غايي اين شركت است، افزود: به مناسبت اين ايام مبارك  20 پروژه گازرساني به بهره‌برداري رسيده يا عمليات اجرايي آنها شروع خواهد شد و تحقق اين اهداف سبب رشد و توسعه بسيار مطلوبي در زمينه تامين مستمر و مداوم انرژي در سطح شهر و روستاهاي اين شهرستان شده و جهش زيادي در شاخص‌هاي رفاه و آسايش منطقه بوجود خواهد آورد.

 

 

وي بیان کرد: از تعداد 20  طرح گازرساني شهرستان سقز 12 پروژه امروز به بهره‌برداري رسيده و 8 پروژه گازرساني نيز عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.

 

 

وی عنوان کرد: این ۱۲ پروژه شامل گازرسانی به هفت روستا و پنج واحد صنعتی است که در مجموع ۶۴ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است که ۲۸ میلیارد ریال در بخش کلنگ زنی هزینه می‌شود.

 

فعله‌گري افزود: در شهرستان سقز تعداد 271 روستاي داراي سكنه وجود دارد كه از اين تعداد گازرساني به 256 روستا كه جمعيتي بالاتر از 20 خانوار برخوردارست امكان پذير بوده و قبل از هفته دولت سال جاري تعداد 228 روستا از نعمت گاز طبيعي برخوردار شدند.

 

وی اضافه کرد: با گاز دار شدن تعداد 7 روستا، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی به 235 مورد ارتقاء می‌یابد.

 

مديرعامل شركت گاز استان كردستان اعلام کرد: ضريب نفوذ در جمعيت شهري شهرستان سقز 100 درصد بوده و ضريب نفوذ در جمعيت روستايي اين شهرستان 92 درصد بوده كه با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ در جمعیت روستایی به 95 درصد می‌رسد  كه در هر دو مورد از ميانگين كشوري بالاتر است.

 

کاميل كريميان فرماندار شهرستان سقز ضمن تبريك هفته دولت به دولتمردان حاضر و اهالی محل در برگزاری مراسم  اظهار کرد: ارزشمند بودن گاز طبيعي بر كسي پوشيده نيست و با اتمام هر طرح گازرساني براي مردم آن منطقه رفاه و آسايش به ارمغان مي‌آورد و به راستی که شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی خدمات ارزنده‌ای انجام داده و رفاه و آسایش را برای عموم مردم به ارمغان آورده است و ما از زحمات این شرکت کمال تشکر را داريم.

 

فرماندار شهرستان سقز اضافه کرد: مديريت و كاركنان زحمت كش شركت گاز استان كردستان از هيچ كوششي در جهت توسعه زير ساخت هاي تامين  مستمر و هميشگي انرژي گاز طبيعي دريغ نورزيده و هميشه با جان و دل در جهت توسعه رفاه و آسايش قدم برداشته‌اند.

کد خبر 1090115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha