افتتاح  خانه تعزیه حوزه هنری با رویکرد احیای حماسه حسینی در مازندران

معصومی‌گرجی از افتتاح خانه تعزیه حوزه هنری مازندران با رویکرد احیای باورهای مذهبی و حماسه حسینی خبر داد.

«مهدی معصومی‌گرجی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، با اشاره به ارزش های دینی و انسانی مستتر در تعزیه، این آیین را در احیای باورهای مذهبی و حماسه حسینی موثر برشمرد.

 

رئیس حوزه هنری مازندران بیان کرد: تعزیه با تمامی مسائل و مشکلات، چندین سال در ایران در حال اجرا است و توانسته علاوه بر مولفه های مذهبی، هنر نمایش، موسیقی، روایت گری و داستان پردازی و ... را با خود همراه کند.

 

وی از افتتاح  خانه تعزیه حوزه هنری استان خبر داد و گفت: خانه تعزیه فرصتی برای جذب و پرورش استعدادهای جوان، بازنشر فرهنگ عاشورایی و تولید آثار فاخر است و با رویکرد شناسایی و ساماندهی گروه های تعزیه استان،  آموزش جوانان علاقمند،  تولید اثر با توجه به زیست بوم استان، اجراهای میدانی و مجازی شکل گرفت.

 

معصومی‌گرجی خاطرنشان کرد: تعزیه، نمایشی با ریشه کهن و نماد هنر آئینی ایرانی و اسلامی در عرصه بین المللی است که از درون سوگواری‌های مذهبی برآمده و واقعه کربلا را روایت می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه هنر نمایشی تعزیه ریشه در عمیق‌ترین افکار دینی، موسیقی و شعری دارد که مایه افتخار ایرانی‌ها و هنرمندان اصیل این رشته نمایشی است، گفت: تعزیه، بیان وقایع تاریخی و مذهبی به زبان هنری و نمایشی است و استقبال مردم از آن نشان می دهد که مردم دوست دارند که وقایع تاریخی یا هر اتفاقی را که بار دراماتیک و نمایشی دارد تماشا کنند از این رو هنرمندان باید تلاش کنند تا در اثربخشی و تکمیل این هنر وظیفه خود را به خوبی ایفا کنند.

 

کد خبر 1090163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha