اجازه نمی‌دهیم گزندی به مرزهای کشور وارد شود

ساجدی‌پور گفت: با توجه به همت و غیرتی که در دلاورمردان پدافند هوایی، ارتش و نیروهای مسلح وجود دارد، اجازه نخواهیم داد که گزندی به مرزهای کشور وارد شود و تا پای جان نیز از این مرز و بوم دفاع می‌کنیم.

«محمد ساجدی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۰ شهریورماه سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در سال ۱۳۸۷ با توجه به ضرورت‌های زمانی و مکانی که رهبر معظم انقلاب تدبیر کردند و همچنین دید راهبردی که ایشان در خصوص جنگ‌های اخیر پیرامونی خودمان داشتند، تصمیم گرفتند پدافند به عنوان یک نیروی مستقل از نیروی هوایی و به عنوان یک نیروی چهارم در ارتش انجام وظیفه کند.

 

فرمانده گروه پدافند هوایی شهید قاسم حمید شمال خوزستان با بیان اينکه جنگ‌های اخیر نشان می‌دهد که مرزهای هوایی در اولویت بوده‌اند افزود: بیشتر جنگ‌هایی که ما در سال‌های اخیر شاهد آنها بوده‌ایم، با موشک، هواپیما و پرنده‌های هوایی صورت گرفته‌اند و به همین منظور رهبر معظم انقلاب در یک تدبیر هوشمندانه و راهبردی برای اینکه مرزهای هوایی ما تقویت شوند و همچنین بتوانیم دفاع جانانه‌ای از مرزهای هوایی انجام دهیم، ضمن جدا کردن پدافند از بدنه نیروی هوایی، آن را به عنوان یک نیروی مستقل معرفی کردند.

 

وی اذعان کرد: خوشبختانه از زمانی که پدافند از بدنه نیروی هوایی جدا شد، تغییرات بسیار عمده و اساسی در بدنه نیروی پدافند به ویژه در زمینه ساخت تجهیزات بومی صورت گرفت چرا که تجهیزاتی ما پیش از سال ۱۳۸۷ و قبل از انقلاب داشتیم، عمدتا وارداتی و غیربومی بودند و این موجب شده بود که در بحث تعمیرات و قطعات نیازمند بیگانگان باشیم.

 

ساجدی‌پور تصریح کرد: پس از صدور دستور مقام معظم رهبری در رابطه مستقل شدن پدافند، یک همت جهادی ایجاد شد تا رادارهای ما در سامانه‌های کشف، درگیر و موشک به صورت خودکفا عمل کنند.

 

وی عنوان کرد: بیشتر تجهیزات و قطعات پدافند هوایی در سال‌های اخیر، بومی و تولید ملی هستند و ما در راستای تامین قطعات هیچ احتياج و نیازی به خارج نداریم.

 

فرمانده گروه پدافند هوایی شهید قاسم حمید شمال خوزستان خاطر نشان کرد: با توجه به همت و غیرتی که در دلاورمردان پدافند هوایی، ارتش و نیروهای مسلح وجود دارد، اجازه نخواهیم داد که گزندی به مرزهای کشور وارد شود و تا پای جان نیز از این مرز و بوم دفاع می‌کنیم.

 

کد خبر 1090206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha