ثبت دومین وقف جدید در سربیشه

عطایی گفت: دومین وقف جدید در سال جاری همزمان با ماه محرم به ارزش یکصد میلیون ریال در شهرستان سربیشه به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن عطایی» امروز (10 شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقف بهترین سنت حسنه و فرهنگ اسلامی است که می توان از آن در جهت کمک به نیازمندان، برگزاری مراسمات عزاداری، مناسبت های مذهبی و اشتغال زایی و غیره استفاده کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با بیان اینکه دومین وقف جدید شهرستان سربیشه در سال ۱۴۰۰ همزمان با ماه محرم به ثبت رسید، افزود: واقف خیراندیش «عباس مهری» همزمان با ماه محرم یک قطعه زمین بند سار به نام خید دختران در منطقه میر سوری در تگ مختاران را جهت اطعام و عزاداری حضرت سیدالشهداء در دهه اول محرم الحرام در روستای مختاران وقف نمود.

 

عطایی در خصوص ارزش ریالی این وقف عنوان کرد: ارزش این موقوفه حدود یکصد میلیون ریال برآورد شده است و امیدواریم مردم سربیشه به ثبت وقف های جدید روی بیاورند و نگذارند چراغ این سنت حسنه خاموش شود.

 

وی در خصوص اولین وقف ثبت شده طی سال جاری در سربیشه گفت: این وقف 750 میلیون ریال ارزش دارد که همزمان با ماه محرم شامل 2 و نیم ساعت آب و اراضی از قنات دهناب شهر مود جهت امام جماعت مسجد جامع شهر مود به ثبت رسیده رسید.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه در پایان تاکید کرد: شهرستان سربیشه نیازمند ثبت وقف های جدید در حوزه های مختلف از جمله کمک به اشتغال جوانان محروم و بی بضاعت، کمک به فقرا و بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه دختران نیازمند، کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، تامین هزینه برگزاری مراسم ولادت چهارده معصوم(ع)، مراسم نیمه شعبان و مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

کد خبر 1090224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha