دعای هفتم صحیفه سجادیه برای رفع گرفتاری ها باید تبدیل به جو عمومی جامعه شود

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان با تاکید بر لزوم فراگیر شدن دعای هفتم صحیفه سجادیه به عنوان جو عمومی جامعه؛ دعا در گرفتاری را بسیار کارگشا دانست که خیلی از مشکلات و گره ها با آن برطرف می شود.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با تسلیت ایام شهادت امام حسین و امام سجادعلیهماالسلام گفت: مجموعه دعاهای امام سجاد که در صحیفه سجادیه گردآوری شده 54 دعا است البته برخی از این دعاها ادغام شده است.

 



مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان  با بیان اینکه دعا یکی از سلاح های امام سجادعلیه السلام در طول مبارزه طولانی مدت آن حضرت با دشمنان بوده؛ افزود: دعای هفتم صحیفه برای پیشامدهای مهم و یا هنگام وارد آمدن غم و اندوه بر آن حضرت و یا شیعیان ایشان است.

 



وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص مبادرت به این دعا در بلیه کرونا به توضیح پیرامون فرازهایی از آن پرداخت و گفت: هدف این است همواره توجه به خدا داشته باشیم و مردم به سمت دعا و نیایش بروند و توجه آنها به خدا در دنیایی که زرق و برق و فراز و نشیب زیاد دارد؛ بیشتر شود.

 

 


حجت الاسلام رمضانی پور اظهار کرد: در هر حال موضوعی که می توان نسبت به آن اهمیت بدهیم توجه دادن جامعه و مردم به دعا است تا تقوای لازم بیشتر داده شود زیرا گاهی دعای یک مؤمن در یک منطقه کارساز است.

 



وی دعا در گرفتاری را بسیار کارگشا دانست که خیلی از مشکلات و گره ها با آن برطرف می شود؛ تصریح کرد: مهم این است چه چیزی را و چگونه و با چه حالی از خدا بخواهیم لذا اهتمام به دعای هفتم صحیفه شایسته است تا ان شاءالله توسلات و توجه و دعا کارساز باشد و این بلیه خانمان سوز که ضربات کاری به جامعه وارد کرده ریشه کن شود.

 



مدیرحوزه علمیه سفیران هدایت رفسنجان با یادآوری این نکته که رفع بلا و گرفتاری فقط دست خدا است؛ تاکید کرد: می توان به وسیله دعا دلتنگی ها و اندوه و گرفتاری را رفع و در واقع به خود و دیگران کمک کرد.

 



وی عمل در کنار دعا را موضوع مهمی خواند و افزود: آحاد جامعه یا بخش های مهمی از آن باید اهل توجه باشند و با کنار زدن آلودگی ها، قابلیت دریافت رزق معنوی(و مادی) را در خود فراهم کنند که رزق اصلی همان توفیق عبادت و ترک معصیت و...است و امام زمان فرمودند" اللهم الرزقنی توفیق الطاعه و بُعد المعصیه و..."

 



امام جمعه سابق رفسنجان با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر قرائت دعای جوشن صغیر در جنگ ۳۳ روزه لبنان گفت: دعای جوشن صغیر هم در شدائد و بحبوحه ها ها خیلی کارساز است اما این دعا مغفول مانده است.
 

 


وی با تاکید بر اینکه دعای هفتم صحیفه سجادیه گرچه در طول شبانه روز از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود اما خوب بود فراگیر و از ماذنه های مساجد و...هم پخش شود زیرا وقتی به عنوان جو عمومی جامعه باشد و فراگیر شود خیلی کارساز است.

 



حجت الاسلام رمضانی پور دعای هفتم صحیفه سجادیه، جوشن صغیر، زیارت عاشورا و... را وظیفه هر یک از مسلمانان دانست و تصریح کرد: حتی برای غیرمسلمانان نیز شایسته است از این ادعیه بهره بگیرند و به نزد خداوند التجا ببرند زیرا وقتی خداوند ببیند همه به او توجه دارند، عنایت بیشتری می کند.

 

 


وی در پایان با اشاره به اینکه اوایل کرونا که گرفتاری زیادی بوجود آمده بود اما کمک های مؤمنانه و مجاهدانه رواج داشت و خیلی از گشایش ها را ایجاد و موانع را از دارو و امکانات و... برطرف کرد؛ افزود: اما برخی زالوصفتان که به هیچکس رحم نمی کنند و وقتی گرفتار می شوند انتظار رافت دارند، مشکلاتی ایجاد کردند و دنیا که نزد مردم جلوه کند، رحم و مروت رخت بر می بندد لذا
باید کینه توزی ها، حقه بازی ها، مکر  و حیله و... که زیبنده نیست را ریشه کن کنیم تا مدینه فاضله ایجاد شود.

کد خبر 1090239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha